عصر خودرو

اصلاح شاخص بورس در روز آرام دلار

عصر بازار- پس از هفته ها رشد هیجانی شاخص کل بورس اوراق بهادار، سهامداران بازار سرمایه امروز شاهد ریزش ۲۷۵ واحدی بودند.

اصلاح شاخص بورس در روز آرام دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شاخص کل بورس اوراق بهادار در جریان معاملات امروز 275 واحد نزول کرد و در رقم 71 هزار و 118 واحدی متوقف شد. این ریزش شاخص در حالی رخ داد که شاخص کل هم وزن نیز 10 واحد نزول داشت و این موضوع به معنای آن است که تمام سهام به صورت هماهنگ میل به ریزش داشتند.
    البته در هفته های گذشته که پس از لغو تحریم ها، بورس به صورت هیجانی رو به بالا حرکت می کرد، برخی از تحلیلگران و کارشناسان پیش بینی می کردند که در این هفته بازار به اصلاح شاخص بپردازد.
    در جریان معاملات امروز گروه های محصولات فلزی و فرآورده های نفتی با رشد بیش از 2 درصد، بیشترین بازده گروهی را داشتند. این در حالی است که گروه های بانکی و مالی به ترتیب با بازده منفی 3.2 درصدی و 2و5 درصدی، صدرنشین منفی ترین گروه های سهام بودند.

    در جریان معاملات امروز در تالار شیشه ای، خودرویی هایی که در هفته گذشته، محبوب ترین سهام بازار بودند، در ریل اصلاح حرکت کردند و در ابتدای صف فروش قرار داشتند.
    البته امروز سهام شرکت های سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت، بانک صادرات و بانک تجارت بیشترین تاثیر را در منفی سازی شاخص داشتند، در حالی که سهام شرکت های پالایش نفت اصفهان و صنعتی ، معدنی چادرملو بیشترین میزان تاثیر گذاری مثبت در شاخص کل را به خود اختصاص دادند.
    ریزش های امروز شاخص کل در حالی رخ داد که التهابات نفتی بین المللی، قیمت نفت را به 20 دلار رسانده است و البته بازار ارز تقریبا روز بدون هیجانی را محدوده 3600تومان پشت سر گذاشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها