عصر خودرو

شرکت پشتیبانی امور دام:

تولید مطلوب گوشت داخلی موجب محدودیت واردات شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: وضعیت مطلوب تولید گوشت قرمز در کشور موجب محدودیت در ثبت سفارس گوشت قرمز وارداتی شده است.

تولید مطلوب گوشت داخلی موجب محدودیت واردات شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسین  عباسی معروفان تولید دام زنده و گوشت قرمز کشور را مطلوب عنوان کرد و افزود: اکنون این شرکت به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی برنامه کاهش واردات گوشت قرمز را در دستور کار دارد.

    وی با بیان اینکه برنامه ای برای ممنوعیت واردات گوشت قرمز نداریم، افزود: اکنون گوشت قرمز با ارز نیمایی وارد کشور می شود که واردات آن به عرضه و تقاضا بستگی دارد، زیرا چنانچه واردات به دلیل افت قیمت در بازار داخلی برای تجار صرفه اقتصادی نداشته باشد، واردات کاهش می یابد.

    به گفته وی، گوشت قرمز بین 6 تا 12 ماه برحسب نوع کشتار و ذخیره سازی و بسته بندی قابلیت نگهداری دارد.

    کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور گفت: طبق آمارها سرانه مصرف گوشت قرمز امسال نسبت به سه سال گذشته به دلیل کاهش توان خرید مردم و جایگزینی گوشت سفید کاهش یافته است.

    عباسی معروفان تصریح کرد:  مصرف گوشت قرمز در کشور باید به گونه ای باشد که حداقل های پروتئین مورد نیاز بدن از این محل تامین شود.

    توقف چهار ماهه واردات گوشت مرغ

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه واردات گوشت مرغ برای ذخیره سازی به طور کامل در چهار ماه گذشته متوقف شده، اضافه کرد: اکنون برای ذخیره سازی نیز گوشت مرغ وارد نمی شودو به گفته وی، سیر صعودی واردات اکنون نزولی و به حداقل ممکن رسیده است.

    عباسی معروفان گفت: اکنون تولید داخلی دام های گوشتی و پرواری به گونه ای است که نیازهای کشور را پاسخ می دهد.
    وی با بیان اینکه خرید مرغ مازاد طی 6 ماهه گذشته توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شده، اضافه کرد: اکنون برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی روزانه 600 تا 700 تن خرید با قیمت 12 هزار و 900 تومان انجام می شود.

    وی علت واردات گوشت مرغ را حفظ ذخایر راهبردی کشور بیان کرد و افزود: این شرکت وظیفه تنظیم بازار، حفظ، نگهداری و تامین ذخایر کشور را برای پیک مصرف برعهده دارد.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اضافه کرد: ذخایر راهبردی کشور در فروشگاه های زنجیره ای و شرکت پشتیبانی امور دام استان ها عرضه می شود و کالاهای مورد نیاز کشور تامین است.

    برچسب ها