عصر خودرو

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به زودی سهامی عام می‌شود

عصر بازار- مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تبدیل شدن این بانک از سهامی خاص به سهامی عام در آینده‌ نزدیک خبر داد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به زودی سهامی عام می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دولتی امروز - یکشنبه - در نشستی خبری با اشاره به موضوع سهامی عام شدن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مسائل این بانک اظهار کرد: پیش‌تر با وجود این‌که برای این موضوع اقدام کرده بودیم اما اعلام شد که سرمایه ما حدود 1500 میلیارد تومان ثبت شده اما به طور کامل پرداخت نشده است.

    وی با اشاره به 10 بانک سهامدار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در حالی عدم تکمیل سرمایه از مشکلات ما در سهامی عام شدن بود که از این 10 مورد، هشت بانک سهم خود را به‌طور کامل پرداخت کردند و دو بانک دیگر در مراحل نهایی کردن سهام خود هستند که به نظر می‌رسد تا بهمن‌ماه سرمایه بانک تکمیل شود.

    مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یادآور شد: در حال حاضر 80 درصد مسیر سهامی عام شدن بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی شده و 20 درصد باقی‌مانده نیز قطعی است.

    دولتی همچنین در اظهارات خود به درخواست این بانک برای افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: مدت‌هاست این درخواست را مطرح کرده و در حال بررسی است.

    وی همچنین میزان بدهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بانک مرکزی را صفر اعلام کرد و ادامه داد: کفایت سرمایه این بانک حدود 30 درصد است که البته جزو بالاترین کفایت‌های سرمایه در شبکه بانکی به حساب می‌رود.

    مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه به افزایش منابع مالی بانک اشاره کرد و توضیح داد: منابع مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان سال 1393 تا بهمن‌ امسال 22.7 درصد رشد یافته در عین حال که مانده کل تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک نیز در این دوره رشد 39 درصدی داشته است.

    وی در ادامه به میزان معوقات بانکی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نسبت مطالبات غیرجاری بانک قرض‌الحسنه نسبت به پایان سال 1393 افزایش دارد؛ به‌طوری که از حدود یک درصد در اسفند‌ سال قبل به 1.42 در مرداد‌ماه و 1.25 درصد در بهمن‌ امسال رسیده است.

    دولتی توضیح داد: از مطالبات غیرجاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود 75 درصد سررسید گذشته بوده و حدود یک ماه از آن می‌گذرد که این در ادامه با پرداخت اقساط پوشش داده می‌شود.

    به گفته وی، در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حدود 48 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها