عصر خودرو

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

به‌طور نامحدود مهلت حل‌وفصل اختلافات در رابطه با برجام را تمدید خواهیم کرد

عصر بازار- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه برای جلوگیری از ارجاع موضوع توافق هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل یا اعمال تحریم جدید علیه ایران تلاش می‌کند.

به‌طور نامحدود مهلت حل‌وفصل اختلافات در رابطه با برجام را تمدید خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز دوشنبه به تهران سفر و با مقامات ایرانی دیدار کرده بود، پس از پایان این سفر خود در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اتحادیه اروپا به‌طور نامحدود مهلت حل‌وفصل اختلافات در رابطه با توافق هسته‌ای 2015 (برجام )را تمدید خواهد کرد تا از ارجاع این موضوع به شورای امنیت سازمان ملل یا اعمال تحریم جدید علیه ایران جلوگیری کند.

    وی ادامه داد: ما اتفاق نظر داریم که مستقیماً در یک محدوده زمانی دقیق حرکت نکنیم، چیزی که ما را ملزم به رفتن به شورای امنیت می‌کند. خواست ما این است، روندی را آغاز نکنیم که به پایان برجام می‌انجامد، بلکه این توافق را حفظ کنیم.

    طرف‌های اروپایی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، شامل انگلیس، فرانسه و آلمان ماه گذشته (میلادی) مکانیسم حل اختلافات در توافق را به منظور رسیدگی به مسائل پیرامون اجرای برجام فعال کردند.

    جوزپ بورل پیشتر نیز گفته بود که فعال‌سازی این مکانیسم به معنی ارجاع موضوع به شورای امنیت یا بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نیست و تضمین می‌دهد که این کشورها تنها برای حل مسائل موجود پیرامون توافق هسته‌ای دست به این اقدام زده‌اند.

    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در اظهارات خود پس از سفر به تهران تصریح کرد که با تروئیکای اروپا توافق کرده است که محدوده زمانی 15 روزه برای حل اختلافات را به‌طور متوالی به تعویق بیندازند، هرچند که حصول پیشرفت در این زمینه منوط به ادامه حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران برای راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است.

    جوزپ بورل در جریان سفر خود به تهران با رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و رئیس پارلمان ایران دیدار و درباره روابط دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا و همچنین برجام گفت‌وگو کرد.

    برچسب ها