عصر خودرو

رئیس مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات:

سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به ۱ میلیون هکتار می‌رسد

عصر بازار- بابعلی گفت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است با ورود آفت جدید ملخ صحرایی سطح مبارزه به ۱ میلیون هکتار برسد.

سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به ۱ میلیون هکتار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی بابعلی رئیس مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: موج دوم هجوم ملخ‌های صحرایی از آبان به کشور آغاز شد که بدین منظور تا کنون در سطحی معادل 6 هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است و 5 هزار و 500 هکتار مربوط به استان هرمزگان و 500 هکتار سیستان و بلوچستان است.

    او افزود: این ملخ‌های صحرایی در مسیر بازگشت از هند و پاکستان به سمت کانون‌های شاخ آفریقا دریا و دریای سرخ به دلیل شرایط مساعد بارندگی در برخی استان‌های جنوبی کشور ریزش کردند که بدین ترتیب مسئولان سازمان حفظ نباتات اقدام به شروع مبارزه کردند.

    تاخیر دو هفته‌ای ورود فاز جدید ملخ صحرایی به کشور

    بابعلی از ورود ریزش‌های جدید ملخ‌های صحرای به کشور خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر ورود فاز جدید ملخ‌های صحرایی به تاخیر افتاد در حالی که پیش بینی حاکی از آن است که با ورود ملخ‌های صحرایی به کشور سطح مبارزه به 1 میلیون هکتار می‌رسد.

    رئیس مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در پایان درباره آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات تصریح کرد: در فاز جدید مبارزه پیش بینی شده است که رقمی حدود 85 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تا کنون تنها با 20 میلیارد تومان آن موافقت شده است این در حالی است که تا کنون اعتباری در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار نگرفته است.

    برچسب ها