عصر خودرو

خریدار ۱۰۰۰ تنی نفت کوره در بورس انرژی مشخص شد

عصر بازار: اولین عرضه نفت کوره در بورس انرژی با فروش ۱۰۰۰ تنی به یک شرکت تولید کننده مواد روانکار همراه شد.

خریدار ۱۰۰۰ تنی نفت کوره در بورس انرژی مشخص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امروز چهارشنبه شرکت ملی نفت ایران 16 هزار و 500 تن نفت کوره 380 را در حالی در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه کرد که شرکت فراز موتور تهران بدون رقابت و به قیمت پایه اعلامی آنرا خرید.

    در معاملات امروز بورس انرژی هر تن از محصول نفت کوره شرکت ملی نفت ایران به قیمت هر تن 6 میلیون و 817 هزار ریال از سوی شرکت کارگزاری خبرگان سهام به شرکت کارگزاری سپهر باستان فروخته شد.

    نکته جالب فروش این محصول با 4 محل تحویل پالایش نفت شیراز، اراک، اصفهان و تبریز بود که حدود 1000 تن از این محصول در محل تحویل پالایش نفت اصفهان به فروش رفت.

    بر اساس اطلاعات مندرج در اطلاعیه عرضه این محصول، خرید این محموله برای عموم شرکتهای تولیدی و بازرگانی آزاد بوده  و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

    قرار است عرضه های نفت کوره به صورت هفتگی توسط شرکت ملی نفت در بورس انرژی انجام پذیرد.

    بر اساس این گزارش، شرکت فراز موتور تهران یک شرکت خصوصی است که در زمینه فرآوری مواد نفتی و صادرات آنها فعالیت دارد. این شرکت از خریداران همیشگی برش های نفتی پتروشیمی بندر امام(ره) و مواد روانکار در بورس انرژی است. این شرکت امروز تلاش کرد که با چانه زنی بر سر قیمت عرضه این محصول را به نرخ پایین تری خریداری کند اما در نهایت به همان قیمت پایه این محموله 1000 تنی را خرید.

    قرار است بر اساس مدل طراحی شده توسط کارشناسان بورس انرژی و شرکت ملی نفت ایران عرضه های رینگ بین الملل نفت کوره نیز بزودی در بورس انرژی آغاز می شود.

    برچسب ها