عصر خودرو

نرخ بیکاری آلمان در کمترین سطح ۳۰ سال اخیر

عصر بازار- با وجود افزایش شمار بیکاران، نرخ بیکاری در آلمان تغییر نکرد.

نرخ بیکاری آلمان در کمترین سطح ۳۰ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تا پایان ماه دسامبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به 3.2 درصد رسید که اگر چه در مقایسه با ماه قبل تغییری نکرده است اما کماکان پایین‌ترین نرخ ثبت شده در آلمان طی حدود سه دهه اخیر محسوب می‌شود.

    طی این مدت شمار افراد فاقد شغل آلمانی با 30 هزار نفر افزایش نسبت به ماه قبل به یک میلیون و 390 هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در ماه دسامبر با 0.1 درصد افزایش نسبت به ماه نوامبر در سطح 42 میلیون و 320 هزار نفر باقی مانده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی 1.14درصد کمتر شده و به یک میلیون و 410 هزار نفر رسیده و شمار افراد شاغل نیز 1.1 درصد بیشتر شده و به 42 میلیون و 320 هزارنفر است.

    نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر 25 سال است نیز با 0.1 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 5.8 درصد رسیدهاست. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال 1990 منتشر و نرخ بیکاری این کشور 4.9درصد اعلام شد.

    لازم به ذکر است که  متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی 1949 تا 2019معادل 5.53 درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل 1950با 11.5درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس 1996 با 0.4 درصد بوده است.

    اقتصاد آلمان در سه ماهه سوم امسال به سختی از رکود گریخت و تنها 0.1 درصد رشد کرد. انتظار می‌رود شرایط مساعد بازار کار کماکان اصلی ترین عامل کمک کننده به بازگشت اقتصاد به ریل صعودی باشد. در سه ماهه قبلی سطح دستمزدها 1.8 درصد افزایش یافته بود.

    برچسب ها