عصر خودرو

وزیرارتباطات:

تا ۱۴۰۴ ‫تجارت دیجیتالی ۱۰درصد کل اقتصاد کشور را به خود اختصاص می دهد

عصر بازار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود از برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: در این جلسه مصوب شد که تا ۱۴۰۴، اندازه ‫اقتصاد دیجیتال ایران، ۱۰ درصد کل اقتصاد کشور شود. او معتقد است مشکلات قرن ٢١ نیاز به راه‌حل‌های همین قرن دارد.

تا ۱۴۰۴ ‫تجارت دیجیتالی ۱۰درصد کل اقتصاد کشور را به خود اختصاص می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی اشاره کرده است: اولین هدف‌گذاری مهم برای جایگزینی اقتصاد نفتی با اقتصاد استارت آپی ‏برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی لازم است، مشکلات قرن21، راه‌حل‌های قرن بیست‌ویکمی دارد.

    وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر درسال باید به عدد 200 میلیون یورو برسه، این عدد در حال حاضر 1500 میلیارد تومان برآورد میشه. تغییرات و نیز تسهیل مقررات در جذب سرمایه از طریق بورس یک اتفاق مهمه که رخ خواهد داد.

    ‏آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در تجارت الکترونیک، خرده فروشی الکترونیکی باید به سهم ده درصدی برسه، تسهیل گری ویژه برای این مهم در نظر گرفته شده است

    وی در خصوص سرعت اینترنت و هدف‌گذاری که تا سال ١4۰4 در این حوزه دارند، گفت: متوسط سرعت دسترسی خانگی برای همه جمعیت ایران تا سال 1400، بایستی به عدد 25مگابیت درثانیه برسد و در موبایل به حداقل 10مگابیت درثانیه تا 1404، ده درصد جمعیت ایران باید به خدمات فیبرنوری منازل و یا 5G متصل شوند.

    آذری جهرمی تصریح کرد: شکل‌گیری سه قطب مرکز داده در کشور و در کنار آن، ارتقای خدمات ابری از دیگر هدف‌گذاری‌ها است که باید تا 1404 عملیاتی شود.

    وزیر ارتباطات در ادامه این رشته توییت گفت: در این جلسه اعلام شد که بیست درصد گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد، ضمن اینکه در تولید تجهیزات امنیتی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در شبکه ملی اطلاعات باید به خودکفایی برسیم. رشد خدمات پایه در شبکه ملی باید به گونه‌ای باشد که از  اقتصاد دیجیتال کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه محافظت کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو