عصر خودرو

قیمت خرید تضمینی گوشت دام سنیگن ۲۷ هزار تومان تعیین شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از شروع خرید تضمینی دام سنگین برای جلوگیری از انباشت دام از هفته آینده خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت استحصالی از دام سنگین به قیمت ۲۷ هزار تومان تعیین شد.

قیمت خرید تضمینی گوشت دام سنیگن ۲۷ هزار تومان تعیین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسین عباسی معروفان درباره کمک دولت برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان و دامپروران به دلیل وجود انباشت دام سنگین افزود: اکنون تولید دام زنده سنگین و سبک در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و نیاز داخلی را تامین می کند.

    وی گفت: دولت به هیچ وجه دام سنگین زنده از تولیدکنندگان خریداری نمی کند زیرا امکان نگهداری دام سنگین را ندارد؛ بنا بر این، با خرید گوشت استحصالی و ذخیره سازی می تواند این محصول را برای تنظیم بازار عرضه کند.

    مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با تاکید بر این که تولیدکنندگان هیچ اجباری برای عرضه دام سنگین خود به شرکت پشتیبانی امور دام ندارند، اظهار داشت: اگر قیمت دام زنده تولیدکنندگان در بازار کمتر از 27 هزار تومان باشد می توانند گوشت استحصالی خود را به این قیمت به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند تا جلوی ضرر و زیانشان گرفته شود.

    به  گفته وی، در صورتی که قیمت دام سنگین گوساله در بازار بیش از 29 هزار تومان باشد، خرید در صورت درخواست تولیدکنندگان انجام می شود.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: با توجه به دستور العمل این طرح ، قمیت هر کیلوگرم گوشت استحصالی برای مصرف کنندگان بین 54 تا 55 هزار تومان خواهد بود.

    وی با بیان اینکه تلاش داریم خرید تضمینی دام سنگین زنده از هفته آینده در سراسر کشور اجرایی شود تا تولیدکنندگان متضرر نشوند، ادامه داد: این طرح از روز سه شنبه هفته گذشته کلید خورد و در هفته جاری دستور العمل اجرایی آن به استان ها ارسال می شود.

    عباسی معروفان تصریح کرد: طرح خرید گوشت استحصالی دام سنگین تا اطلاع ثانوی و جلوگیری از ضرر تولید کنندگان ادامه می یابد.

    وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور گوشت گوساله استاندارد با وزن بین 300 تا 400 کیلوگرم را خریداری می کند و دام زنده با اوزان بالاتر را نمی خرد.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه ذخایر گوشت قرمز نو و کهنه می شود افزود: گوشت قرمز با توجه به نحوه تولید و ذخیره سازی بین  6 تا 12 ماه تاریخ مصرف دارد.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه ای برای خرید تضمینی دام زنده سبک نداریم اظهار داشت: این طرح فعلا شامل دام سبک نمی شود  و نیاز به مداخله دولت نیست.

    عباسی معروفان با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز با توجه به فصل، تولید علوفه ، واردات ، عدم واردات یا حمایت از تولید کننده یا عدم حمایت دچار تنش و تلاطم است تصریح کرد: وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است تا اجحافی صورت نگیرد به همین منظور باید در حمایت از طرفین بالانسی ایجاد شود.

    وی ادامه داد: اکنون تولید خوب گوشت قرمز منجر شده تا ثبت سفارش گوشت قرمز گوساله ای را به حداقل برسانیم  زیرا عرضه و تقاضا در واردات این محصول تاثیرگذار است به طوری که افت قیمت گوشت در بازار موجب کاهش واردات  با ارز نیمایی می شود زیرا این امر برای واردکنندگان به صرفه نیست.

    این مقام مسوول تصریح کرد:خرید تضمینی گوشت قرمز دام سنگین تا زمان متعادل شدن بازار ادامه می یابد و  در زمان لزوم برای تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه اکنون به دلیل قیمت مناسب مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز محصولات تنظیم بازاری عرضه نمی شود، افزود: در صورت لزوم و زمان پیک مصرف، متقاضیان می توانند ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام کشور از جمله گوشت قرمز ، گوشت مرغ و تخم مرغ با قیمت های مصوب از فروشگا های زنجیره ای و فروشگاه های شرکت پشتیبانی امور دام در سراسر کشور خریداری کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو