عصر خودرو

تجدید قوای طلا برای ازسرگیری روند افزایشی

عصر بازار- طلا پس از این که در معاملات روز گذشته تحت تاثیر ارزیابی تاثیر اقتصادی ویروس کرونا در چین یک درصد افت قیمت پیدا کرد، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت.

تجدید قوای طلا برای ازسرگیری روند افزایشی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1565 دلار و 67 سنت ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش، به 1564 دلار و 60 سنت رسید.

    این ویروس باعث وحشت در بازار شده زیرا به سرعت در حال گسترش است و شناخت چندانی از آن وجود ندارد. این ویروس تاکنون جان 132 نفر را گرفته و حدود 6000 نفر را در چین مبتلا کرده است و شیوع آن برگزاری جشنهای سال نوی چین را محدود کرده است در حالی که انتظار می‌رفت صدها میلیون نفر به سفر در این کشور بپردازند. همچنین دولت چین به عنوان یک اقدام بازدارنده، تعطیلات را تا دوم فوریه تمدید کرده است.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، هر گونه تاثیر اقتصادی این اپیدمی روی چین در حال حاضر غیرقابل تشخیص است و اگر تا یک ماه دیگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، روی رشد اقتصادی قطعا تاثیر خواهد گذاشت اما در حال حاضر تنها گمانه زنی وجود دارد. اگر این بحران تشدید شود، قیمت طلا می‌تواند از مرز 1600 دلار عبور کند.

    طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار می رود.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی با شناسایی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا که باعث سقوط بازار سهام هنگ کنگ شد، رشدی که اوایل معاملات داشتند را از دست دادند.

    در این بین، دلار آمریکا همچنان نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته قرار دارد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرده است.

    سرمایه گذاران همچنین منتظر نخستین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که روزهای 28 و 29 ژانویه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود سیاست گذاران آمریکایی نرخهای بهره را بدون تغییر نگه دارند. پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلا است زیرا جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، به 2309 دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و به 988 دلار و 60 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 17 دلار و 42 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو