عصر خودرو

با زمزمه‌ تشدید کاهش تولید اوپک

قیمت نفت بعد از پنج روز سقوط جهش کرد

عصر بازار- قیمت نفت به دنبال انتشار اخباری از احتمال کاهش تولید اوپک در صورت افت تقاضای نفت ناشی از ویروس کرونا، پس از پنج روز سقوط، جهش کرد.

قیمت نفت بعد از پنج روز سقوط جهش کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، به دنبال انتشار اخباری از احتمال کاهش تولید اوپک در صورت افت تقاضای نفت ناشی از ویروس کرونا، قیمت نفت پس از پنج روز سقوط، جهش کرد. این در حالی بود که انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا این هفته کاهش یافته است هم باعث شد قیمت‌ها تقویت شوند.

    تا ساعت 9:49 به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، 66 سنت یا 1.11 درصد جهش کرد و به 60.17 دلار بازگشت.

    قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، 57 سنت یا 1.07 درصد جهش کرد و به 54.05 دلار بازگشت.

    ادوارد مویا، تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت اوآندا، می‌گوید: به نظر می‌رسد سقوط قیمت نفت فعلاً تمام شده باشد و کاهش 4.3 میلیون بشکه‌ای میزان ذخایر نفت آمریکا در این هفته هم قیمت آن را تقویت کند.

    از سوی دیگر در حالی که گفته می‌شد اوپک قرار است توافق کاهش تولید خود را از ماه مارس، حداقل تا ماه ژوئن تمدید کند، منابع آگاه از احتمال افزایش میزان این کاهش تولید در صورت آسیب دیدن تقاضای نفت تحت تأثیر ویروس کرونا، خبر می‌دهند.

    برچسب ها