عصر خودرو

گزارش عصربازار از وضعیت بازار سهام ۱۰ بهمن:

نوبت اصلاح به خودرویی ها رسید

عصر بازار : پس از روزهای متوالی رشد سهام گروه خودرو، با نزدیک شدن موعد تحقق شایعه خبرهای خوب این صنعت، سهام این گروه وارد فاز اصلاح شد.

نوبت اصلاح به خودرویی ها رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز بر خلاف جهش های شارپی هفته های گذشته، به 382 واحد رشد اکتفا کرد.
    اتفاق قابل توجه دیگری که امروز در بازار رخ داد، تغییر مسیر سهام گروه خودرویی از صف های خرید به سمت صف های فروش بود. به طوری که صدر نشین فروش سهام در بازار امروز بودند.
    گفتنی است در جریان معاملات امروز سهام گروه بانکی، رایانه و تجهیزات با اقبال خوبی مواجه بودند و رایانه ای ها صدرنشین صف های خرید ازلحاظ ارزش بازار بودند.

    امیرمحمد خدیوی، مدیرمعاملات کارگزاری تدبیرگر سرمایه در گفت وگو با پایگاه خبری «عصربازار» در خصوص وضعیت بورس و صف های خرید و فروش گفت: در تمام بازارهای سهام دنیا ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: شایعه را بخر و واقعیت را بفروش. در خصوص معاملات امروز نمادهای خودرویی در بازار سهام نیز دقیقا  همین اتفاق رخ داد و شاهد عرضه ههای پرحجم این گروه بودیم البته خودرو سازی سایپا به خاطره فروش داراییها از این امر مستثنی بود.با توجه به اینکه غالب قراردادهای بسته شده خودروسازان زمان اجراییه آنها در سال 1396 است  فعلا مدت زمان زیادی باقی مانده تا تاثیر مثبت این اخبار در صورت های مالی مشاهده شود.  

    خدیوی همچنین درباره سهام گروه بانکی اظهار کرد: واقعیت این است که سهام این گروه به دلیل رشد درآمدهای  بانکداری در پساتحریم، جهش خوبی خواهند داشت از طرفی دولت به این یقین رسیده است که شاه کلید  حل مشکلات اقتصادی و خروج از رکود، تقویت این صنعت است  که در این راستا از جمله عوامل رهگشا رونق بازار ملک برای خروج بانکها از املاک وثیقه منجمد شده و به طبع آن خواه و ناخواه رشد نمادهای ساختمانی خواهد بود.

    برچسب ها