عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

۸ درصد از معاملات سال ۹۴ در هفته نخست بهمن ماه

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس تهران

عصر بازار- با آغاز روند مثبت شاخص بورس اوراق بهادار تهران که پس از توافقات ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ شکل گرفت، حجم و ارزش معاملات این بورس نیز روندی صعودی را آغاز کرد به طوری که ۸ درصد از حجم معاملات کل بورس تهران در سال ۹۴ در هفته‌ نخست بهمن ماه این سال به وقوع پیوست.

۸ درصد از معاملات سال ۹۴ در هفته نخست بهمن ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، از ابتدای سال تا پایان هفتم بهمن ماه سال جاری، شاخص کل بورس (ارزش وزنی) 6.7 درصد، تعدیل شده بر حسب یورو مبادله ای 7.5 درصد، شاخص کل (هم وزن) 7.7 درصد، شاخص کل فرابورس 5.2 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 2.6 درصد رشد داشته است. در این مدت دلار مبادله ای بدون تغییر و یورو مبادله ای افتی معادل 0.8 درصد را سپری کرده است.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در میان 37 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران در 7 روز گذشته، تنها 3 صنعت "دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش"، "حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات" و "منسوجات" با کاهش شاخص مواجه بوده و شاخص سایر صنایع به جز صنعت ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه ­گیری که نماد آن بسته است، با رشد به کار خود پایان داده اند. در این میان صنعت "استخراج سایر معادن" با بازدهی 74.7 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفته است. در مدت مشابه و در میان شرکت ها، تامین ماسه ریخته گری با 74.7+ درصد و تهران شیمی با 17- درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته  اند.

    بر اساس گزارش یادشده در هفته‌ گذشته، قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله‌ در بورس تهران همگی افزایش یافته و در این میان صندوق شاخص 30 شرکت فیروزه با 5 درصد بیشترین رشد را از آن خود کرده است. این در حالی است که تفاوت معناداری میان NAV و قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق‌ها وجود دارد و ارزش خالص دارایی  (NAV) صندوق فیروزه در مدت زمان یادشده رشدی معادل 7.3 درصد را تجربه کرده است.

    در میان شاخص بورس های معتبر جهانی نیز در هفته گذشته، شاخص بورس آمستردام (AEX) با رشد 3/7 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس شانگهای (SSEC) با افت 8.1 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند. در بازارهای جهانی نیز از ابتدای سال تا هفتم بهمن ماه سال جاری، فلزات اساسی همگی روندی نزولی را پشت سرگذاشته‌اند، اما در هفته منتهی به هفتم بهمن ماه 94 همگی آن ها افزایش قیمت را تجربه کردند و روی با 9.4 بیشترین افزایش را از آن خود کرد. قیمت نفت نیز در هفته گذشته روندی صعودی به خود گرفت به طوری که قیمت نفت وست تگزاس 21.7، نفت برنت 18.7 و نفت اپک 17.4 درصد رشد کرد.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها