عصر خودرو

اشتغال ۶۰۰ هزار نفر در صنعت لبنیات کشور

عصر بازار- دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه تضاد منافع بین تولیدکنندگان باید برداشته شود، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت لبنیات کشور فعالیت می‌کنند.

اشتغال ۶۰۰ هزار نفر در صنعت لبنیات کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امروز رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در همایش صنعت لبنی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، به ظرفیت‌های این صنعت اشاره کرد و گفت: 400 شرکت فعال و نیمه فعال محصولات لبنی مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند که 120 هزار نفر به صورت مستقیم و 480 هزار نفر غیرمستقیم در آن مشغولند که در کل زنجیره هم 2 میلیون نفر فعال هستند.

    وی به صادرات 700 میلیون دلاری این صنعت اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این دولت، تأمین زنجیره در این صنعت اجرایی نشده و دوست داریم که تا پایان دولت دوازدهم، تأمین زنجیره اجرایی شود.

    وی عنوان کرد: تأمین زنجیره در 9 تیرماه 95 به تصویب هیأت وزیران رسیده و ابلاغ شد ولی تاکنون توفیقی در اجرا حاصل نشده است.

    باکری پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور را دغدغه بزرگی مطرح کرد و گفت: باید همه نهادها و سازمان‌های مرتبط برای افزایش سرانه مصرف در کشور تلاش کنند، همچنین سیاست منسجمی در مورد صادرات و واردات شکل بگیرد که در غیر این صورت، صنایع لبنی و دامداران متضرر خواهند شد.

    دبیر انجمن صنایع لبنی تأکید کرد که تضاد منافع باید از بین تولیدکنندگان برداشته شود و آنها با مدیریت مناسب به یکپارچگی منافع برسند.

    به گزارش فارس، اشاره این مسؤول درباره تضاد منافع بین صنعت لبنی و دامداران است که اختلافات آنها درباره قیمت شیرخام همواره وجود داشته و باید این دو بخش، منافع خود را به همدیگر گره بزنند.

    برچسب ها