عصر خودرو

رنگ ۳۶ دلاری نفت به امید توافق تولیدکنندگان برای کاهش تولید

عصر بازار- چشم‌انداز توافق میان صادرکنندگان بزرگ نفت برای کاهش تولید، سبب امید بازار برای پایان یافتن فزونی عرضه شده است و این امید قیمت نفت را به بشکه‌ای ۳۵.۹۹ دلار رساند.

رنگ ۳۶ دلاری نفت به امید توافق تولیدکنندگان برای کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت امروز به علت چشم‌انداز توافق میان صادرکنندگان بزرگ نفت برای کاهش تولید و کم کردن بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فزونی عرضه نفت در جهان افزایش یافت و بیش از 25 درصد از کمترین قیمت 12 سال گذشته بالاتر رفت.

    بازارهای بورس نیز به رشد ضعیف تولید ناخالص داخلی آمریکا که امید به افزایش نرخ بهره این کشور را کمرنگ کرد، تقویت شدند و این امر نیز یکی از عوامل حمایت از قیمت نفت عنوان شده است.

    قیمت نفت برای چهارمین جلسه متوالی پس از درخواست مجدد سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام با هدف همکاری برای کاهش تولید افزایش یافت. این درخواست اوپک با سیگنال‌های مثبت از سوی روسیه مواجه شده است که 15 سال است با چنین درخواستی موافقت نکرده است.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.19 دلار افزایش 35.99 دلار معامله شد. این نوع نفت در 20 ژانویه به 27.10 دلار کمترین قیمت از نوامبر 2003 رسیده بود.

    نفت خام آمریکا نیز با 40 سنت افزایش 33.62 دلار فروخته شد. این نوع نفت تا 34.40 دلار نیز بالا رفته بود.

    طی هفته گذشته نفت برنت 7.9 درصد و نفت خام امریکا 4.4 درصد افزایش ارزش داشتند اما طی ماه گذشته به ترتیب 6.8 درصد و 9.3 درصد افت قیمت داشتند.

    مسکو سیگنال‌های متفاوتی ارسال کرده بود اما در نهایت وزیر خارجه این کشور که تقریبا هرگز در مورد سیاست های نفتی اظهارنظر نمی‌کند، گفت با امارات و عمان در مورد بازارهای نفتی دیدار خواهد کرد.

    ونزوئلا نیز وزیر نفت خود را به روسیه اعزام کرده است.

    جان کیلداف تحلیلگر بازار نفت در این‌باره گفت: «بازار از اظهارنظرها در مورد یک توافق احتمالی بهره می‌برد هرچند که من فکر می کنم مسخره است.»

    وی خاطرنشان کرد ایران و عراق مصمم هستند که تولید خود را افزایش دهند و بعید است که به همراه عربستان برای کاهش نفت اوپک همراه شوند. عربستان هیچ اظهارنظر رسمی دراین مورد نکرده است. «متاسفانه، این تلاشی با امید واهی است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها