عصر خودرو

افت بورس‌های جهان در ژانویه

عصر بازار- با وجود رشد مثبت بازارهای آسیا، آمریکا و اروپا در روز جمعه، بورسهای بزرگ جهان با استمرار نگرانیهای اقتصادی که ریسک گریزی سرمایه گذاران را افزایش داد، در ژانویه با کاهش روبرو شدند.

افت بورس‌های جهان در ژانویه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بازار سهام آمریکا روز جمعه در سطح بالاتری ایستاد و برای دومین هفته متوالی صعود کرد، اما بدترین عملکرد ژانویه از سال 2009 به این طرف را داشت.

    صعود روز جمعه بازارهای سهام جهان در پی تصمیم غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن برای منفی کردن نرخ بهره روی داد که به اعتقاد برخی از تحلیلگران، ممکن است برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش مستمر نرخهای بهره را به تاخیر بیاندازد.

    روز جمعه در وال استریت شاخص استاندارد اند پورز 500 با 2.5 درصد افزایش، به 1940.24 واحد رسید. داوجونز اینداستریال اوریج با 2.5 درصد افزایش، در 16466.30 واحد بسته شد و نزدک کامپوزیت با 2.4 درصد افزایش، به 4613.95 واحد رسید.

    با صعود روز جمعه، استاندارد اند پورز 1.8 درصد و داوجونز 2.3 درصد افزایش برای کل هفته نشان داد و کاهش هفتگی نزدک با افزایش این شاخص در آخرین ساعت معامله، به 0.5 درصد رشد هفتگی تبدیل شد.

    در آسیا شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 2.8 درصد بالاتر بسته شد در حالیکه شانگهای کامپوزیت چین 3.1 درصد و استاکس اروپا 600 هم در سطح بالاتری ایستاد.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، افت یک ماهه قیمت نفت، ابهام درباره شدت کندی اقتصادی چین و نگرانی‌ها نسبت به احتمال گسترش آن به آمریکا و همچنین محدود ماندن نرخ رشد اقتصاد آمریکا از ابتدای سال نو بازارهای سهام را با ریزشهای سریالی روبرو کرده و طبق هشدار تحلیلگران، شرایطی که به نوسانات اخیر بازارها منتهی شده بود همچنان وجود دارند. به این ترتیب با وجود صعود روز جمعه بازارهای بزرگ در ژانویه با کاهش ماهانه روبرو شدند.

    شاخص شانگهای کامپوزیت ژانویه را در شرایطی به پایان رساند که با 23 درصد کاهش، بدترین عملکرد را در میان بازارهای جهان داشت.

    در اروپا بازار میلان حدود 13 درصد و بازار فرانکفورت 9 درصد در ژانویه افت کردند. با وجود شمار زیاد شرکتهای کالا و انرژی که در سالهای اخیر به رشد اقتصاد چین متکی بوده اند، میزان کاهش شاخص FTSE 100 لندن به کمتر از سه درصد محدود شد.

    در آمریکا شاخص استاندارد اند پورز ژانویه را با 5.1 درصد کاهش به پایان رساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها