عصر خودرو

مدیریت نظارت بازار و بازرسی فرابورس ایران خبر داد:

بازارگردانی نمادهای بجهرم و دمعیار از فردا آغاز می‌شود

عصر بازار- مدیریت نظارت بازار و بازرسی فرابورس ایران از تعیین بازارگردان برای ۲ نماد معاملاتی مورد معامله در بازارهای دوم و ابزارهای نوین مالی فرابورس خبر داد.

بازارگردانی نمادهای بجهرم و دمعیار از فردا آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مطابق اطلاعیه‌ای که از سوی مدیریت نظارت و بازرسی فرابورس ایران منتشر شده، 2 شرکت «توسعه مولد نیروگاهی جهرم» و «صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت معیار» از تاریخ دوشنبه، 7 بهمن 1398 دارای بازارگردان خواهند بود.

    بر این اساس در نماد معاملاتی «بجهرم»، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی تجارت ایرانیان اعتماد به عنوان بازارگردان تعیین و عملیات بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج توسط این صندوق انجام خواهد شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در خصوص این نماد، حداقل معاملات روزانه 2.5 میلیون سهم بوده و حداقل سفارش انباشته 125 هزار سهم خواهد بود.

    همچنین دامنه مظنه 3 درصد بوده که دوره زمانی این بازارگردانی 2 ساله تعیین شده و دامنه نوسان قیمت شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم نیز روزانه مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران است.

    اما دومین نماد معاملاتی که بازارگردان برای آن تعیین شده، نماد «دمعیار» است که صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی معیار، عملیات بازارگردانی آن را بر عهده گرفته است. دوره زمانی بازارگردانی این صندوق، دائمی و نامحدود در نظر گرفته شده که البته دارای قابلیت بازنگری پارامترها در مقاطع زمانی 3 ماهه خواهد بود. ضمن آنکه در این بازارگردانی دامنه مظنه 3 درصد تعیین شده است.

    علاوه بر این، طبق اطلاعیه منتشر شده در خصوص این صندوق، حداقل معاملات روزانه 500 هزار واحد و حداقل سفارش انباشته 10 هزار واحد بر عهده بازارگردان خواهد بود. لازم به ذکر است که دامنه نوسان قیمت صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت معیار نیز همچون سایر ETFها، روزانه 100 درصد است.


    هدف از وجود بازارگردان در جریان معاملات هر نوع ورقه بهادار اعم از سهام یا اوراق، تنظیم عرضه و تقاضای بازار بوده و تحدید دامنه نوسان، افزایش نقدشوندگی ورقه بهادار و تنظیم عرضه و تقاضای بازار از جمله مهم‌ترین مزایایی است که با حضور بازارگردان در جریان معاملات هر نوع ورقه بهادار می‌توان به آن دست یافت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو