عصر خودرو

دلالان در خرید و فروش محصولات پتروشیمی اختلال ایجاد می‌کنند

عصر بازار- رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه گفت: تامین قطعاتی که در شرکت های پتروشیمی به کار می رود، معمولا با ریسک بالایی مواجه است.

دلالان در خرید و فروش محصولات پتروشیمی اختلال ایجاد می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادآنلاین، سعید مسرور، رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه گفت: باتوجه به ریسک بالای تامین قطعات برای شرکت های پتروشیمی، شرکت های پتروشیمی بایستی هر ساله، قطعات، ماشین آلات و پرسنل شرکت را بیمه کرده و شرکت های بیمه ای نیز همکاری لازم را انجام دهند.

    وی در پاسخ به نحوه حمایت دولت از صنایع پتروشیمی گفت: حمایت دولت به شکل تامین مالی، تامین خوراک و مواد اولیه است.

    مسرور تصریح کرد: موانعی که برای شرکت های پتروشیمی وجود دارد مربوط به بورس کالا و انرژی است. برخی از افراد غیرمرتبط وارد این حوزه شده اند و محصولاتی را خریداری می کنند و این محصولات به مصرف آنها نمی رسد.

    رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه افزود: این افراد، نقش واسطه را بازی می کنند و این روند در خرید و فروش محصولات پتروشیمی اختلال ایجاد کرده است. بایستی روشی اتخاذ شود تا مصرف کننده واقعی بتواند نیاز خود را، چه نیاز داخل و چه صادرات را از تولیدکننده اصلی تهیه کند.

    وی اظهار داشت: اگر بروکراسی اداری نیز برای گرفتن استاندارها و مجوزها تسهیل شود، بهتر است و به روند تولید کمک خواهد کرد.

    مسرور بیان کرد: پتروشیمی هگمتانه تاکنون در حوزه صادرات فعالیتی نداشته است اما در آستانه راه اندازی با هدف تولید پی وی سی سوسپانسیون با گرید پزشکی  برای نیاز داخلی و مازاد نیاز برای صادرات است.

    رییس هیئت مدیره پتروشیمی هگمتانه گفت: شرایط این شرکت پتروشیمی در سال 98 درمقایسه با سال 97 بهتر شده است و در اواخر فروردین ماه سال آینده، عملیات راه اندازی شروع خواهد شد و از ابتدای تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

    برچسب ها