عصر خودرو

افزایش بازارهای میوه و تره بار در شرق تهران

عصر بازار- مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران بر افزایش بازارهای میوه‌و‌تره بار به منظور دسترسی بهتر شهروندان به این مراکز خدماتی و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم شرق تهران تأکید کرد.

افزایش بازارهای میوه و تره بار در شرق تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم؛ در جلسه مشترک سعید راد مدیرعامل  سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران و شهروندان منطقه 8 و معاونان دو مجموعه، توسعه بازارهای میوه و تره بار در این منطقه از طریق ساخت بازار در محله هایی که زمین مناسب دارند و احداث این مراکز در آنها امکان پذیر است، مورد تأکید قرار گرفت.

    مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه بازارهای میوه و تره بار از سبک معماری مشترک پیروی می‌کنند، گفت: اما در محدوده مرکزی شهر مانند مناطق 11 و 12، این اماکن بر اساس بافت تاریخی منطقه‌ای که در آن واقع شده‌اند، از معماری خاص متناسب با بافت موجود برخوردار هستند.

    راد با تأکید بر اینکه در حال حاضر قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار، 40 تا 47 درصد پایین تر از میانگین قیمت سطح شهر است و این اختلاف قیمت در برخی محصولات به 52 درصد نیز می‌رسد، افزود: سه اصل محوری میادین میوه و تره بار، مشتری مداری، قیمت مناسب و کیفیت مطلوب است که این مراکز باید در این محورها سرآمد باشند و این اصول را سرلوحه خود قرار دهند.

    همچنین در این دیدار، مهناز استقامتی شهردار منطقه 8 با تأکید بر لزوم نگاه زیباشناسانه مبتنی بر اصول و قواعد شهرسازی در ساخت فضاهای عمومی از جمله بازارهای میوه و تره بار، از توسعه بازارها در این منطقه استقبال و تأکید کرد: با توجه به نقش بازارهای میوه و تره بار در خدمت رسانی به شهروندان، این مراکز می‌توانند در ارتقاء و بهبود خدمات مدیریت شهری به شهروندان مؤثر باشند.

    گفتنی است، در حال حاضر منطقه 8 با وجود 13 محله، دارای یک میدان و 7 بازار میوه و تره بار است که 2 بازار آن در یک محله واقع شده اند و 6 محله این منطقه، فاقد بازار میوه و تره بار هستند.

    برچسب ها