عصر خودرو

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران پیش بینی کرد:

هفته آینده بازار مثبت می شود

عصر بازار: بهزادفر پیش بینی می کند در هفته های آینده بازار بار دیگر مثبت شود و با ورود سرمایه گذار خارجی شرکت ها رشد خیلی خوبی خواهند داشت.

هفته آینده بازار مثبت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، قبل از توافق وین بازار سرمایه تحت تاثیر امواج مثبت روند صعودی داشت و انتظار بر این بود که بازار مثبت شده و بیشتر صحبت از این بود که تا چند روز مثبت خواهد بود و این روند در ماه های بعد نیز ادامه خواهد داشت.

    بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران درباره وضعیت بازار امروز با اشاره به حال وهوای بازارسرمایه بعد از توافق وین می گوید: برخلاف آنچه که تصور می شد، درست روز بعد از توافق بازار منفی شد و روزهای بعد هم این روند منفی ادامه دارد.

    یکی از دلایلی را که او در روند معاملات این روزهای بازار موثر می داند قرار داشتن شرکت ها در فصل مجامع است. به خصوص شرکت های بانکی که 14 درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص داده اند. این شرکت ها موظف بودند در مجمع حضور داشته باشند .

    وی افزود: دلیل دیگر اینکه، این توافق با ارائه گزارش سه ماهه شرکت ها همزمان شد و از این رو بعضی از شرکت ها که گزارش سه ماهه شان حاکی از زیان ده بودن آنها است و سهامداران به گمان اینکه، این روند زیان دهی همچنان ادامه خواهد داشت و شرکت ها تعدیل منفی بدهد ترجیح دادند در صف فروش قرار گیرند.

    بهزادفر خاطرنشان کرد: بنابراین افزایش P/E شرکت های بورسی نه از طریق افزایش قیمت، بلکه از محل کاهش سود در حال اجرا است؛ به این معنی که شرکت ها بجای افزایش سود، افزایش قیمت نصیبشان شد.

    نیاز به نقدینگی بسیاری از شرکت ها بخصوص سهامداران حقوقی دلیل دیگر افت بازار از نظر این کارشناس بازارسرمایه است. به طوری که تمام بازارهای موازی قفل شده و تحرک ندارند و فقط می توانند سهام شان را بفروشند.

    بهزادفر از به وجود آمدن جو فروش به عنوان چهارمین دلیل افت معاملات در بازار نام می برد و می گوید: رفتار سهامداران برخلاف آنچه گفته می شود منطقی است و هر سهامدار دلیل خودش را برای ادامه معامله دارد. در بورس و تمام بازارهای جهانی هم همیشه یک طرف توجیهی برای رفتارش دارد که طرف دیگر کاملا برعکس نظر او را دارد.

    بهزادفر پیش بینی می کند در هفته های آینده بازار بار دیگر مثبت شود و با ورود سرمایه گذار خارجی شرکت ها رشد خیلی خوبی خواهند داشت.

    برچسب ها