عصر خودرو

نشست فرصت‌های صادراتی با کشور چین برگزار می‌شود

عصر بازار- نشست فرصت‌های صادراتی و تبیین سیاست‌های جدید تجاری با کشور چین توسط اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین هفته آینده برگزار می‌شود.

نشست فرصت‌های صادراتی با کشور چین برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در چارچوب توسعه همکاری‌های اقتصادی با چین، نشست فرصت‌های صادراتی و تبیین سیاست‌های جدید تجاری با این کشور را دوشنبه هفتم بهمن ماه جاری در تهران برگزار می‌کند.

    پیش از این فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوع روابط تجاری و صنعتی که نقشی حیاتی و مهم را در توسعه روابط چین و ایران ایفا می کند، تاکید کرد و افزود:هیچ محدودیتی در روابط دو کشور وجود ندارد و فضای سیاسی روابط، آماده بهره برداری از فرصت‌های مختلف اقتصادی و تجاری است.

    صنایع نفت و گاز و پالایشگاه و پتروشیمی، سیمان، فولاد، خودرو، صنایع دوستدار محیط زیست و طیف وسیعی از زیرساخت‌ها مانند راه و راه آهن، حمل و نقل و صنایع هوایی، ساخت فرودگاه، ارتقا فناوری ‌صنایع سبک و هر آنچه کشور 80 میلیونی ایران در میان بازار 300 میلیونی منطقه می‌تواند تولید و مصرف نماید، از جمله پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری است که در دسترس کارآفرینان و فعالان اقتصادی چینی است.

    در حوزه همکاری های اقتصادی و تجاری دو جانبه، چین در پنج سال گذشته هموار شریک اول تجاری ایران بوده است بطوری که حجم تعاملات تجاری دو کشور در سال 2018 به بیش از 35 میلیارد دلار رسید.

    به گفته دژپسند، سال 2018 میلادی، رقم صادرات ایران به چین حدود 21 میلیارد و 100 میلیون دلار و رقم واردات ایران از چین هم 14 میلیارد و 370 میلیون دلار بوده است.

    برچسب ها