عصر خودرو

آمریکا به دنبال فروش گاز گران به اروپایی‌ها

عصر بازار- دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی سخنرانی خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: کشورهای اروپایی برای تضمین امنیت انرژی خود باید به سمت واردات گاز از آمریکا بیایند.

آمریکا به دنبال فروش گاز گران به اروپایی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طی سخنرانی خود در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: اروپا باید برای تضمین امنیت انرژی خود از آمریکا گاز وارد کند.

    ترامپ با اشاره به اینکه آمریکا توانسته است در زمینه تولید نفت و گاز از دیگر کشورها فاصله بگیرد، تاکید کرد: با تولید بالای گاز طبیعی توسط آمریکا متحدین اروپایی دیگر نیاز نیست که نسبت به تامین انرژی از سوی کشورهای غیر دوست آسیب پذیر باشند.

    این سخنان در راستای تلاش آمریکا برای بالا بردن صادرات گاز خود به اروپا در داووس مطرح شده است.

    در عین حال بسیاری از کشورهای اروپایی هم اعلام کردند به دنبال تنوع بخشی به منابع انرژی خود هستند و خط انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم  می‌تواند گزینه مناسبی برای رسیدن به این مهم باشد.

    با این حال اما واشنگتن اخیرا به شرکت‌های اروپای حاضر در اجرای خط لوله نورد استریم2 اولتیماتوم داده و گفته است در صورتی که مشارکت در این خط لوله را متوقف نکنند آنها را تحریم می‌کند.

    این گونه اقدامات آمریکا همواره از سوی کشورهایی نظیر آلمان مورد انتقاد قرار گرفته است.

    آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این باره می‌گوید اعمال تحریم راه درستی نیست.

    وی در دیدار با رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که علیرغم تمام کارشکنی‌ها این خط لوله باید تا آخر سال 2020 یا اوایل 2021 تکمیل شود.

    برچسب ها