عصر خودرو

تجهیز ناوگان هوایی هما با ۱۱۸ فروند ایرباس

عصر بازار- آخوندی گفت: شرکت ایرباس در امسال میلادی ۸ فروند و تا ۲۰۲۴ میلادی ۱۱۰ فروند هواپیما به هما تحویل می دهد.

تجهیز ناوگان هوایی هما با ۱۱۸ فروند ایرباس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه شهرسازی گفت: با اشاره به مذاکرات فشرده با مدیران ایرباس و توافق با آنها گفت: در سال جاری میلادی 8 فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اضافه می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی در تشریح انواع هواپیماهای خریداری شده از شرکت ایرباس گفت: با بررسی‌ های کارشناسی صورت گرفته، 4 مدل از انواع هواپیماهای ایرباس خریداری شده است که با توجه به جدول زمان بندی تعیین شده به مرور به ناوگان ایران ایر اضافه می شود.

    آخوندی گفت: در مجموع 118 فروند هواپیما شامل 45 فروند ایرباس320 و  حدود 45 فروند ایرباس از سری 330 و معادل 16 فروند ایرباس 350  و همچنین 12 فروند ایرباس 380 خریداری کردیم.

    وزیر راه و شهرسازی توسعه فرودگاه‌های درجه دو و درجه سه ایران را یکی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته ایران دانست و گفت: در هفته آینده قراردادی با کشور ایتالیا خواهیم داشت که به نظر من یکی از بهترین قراردادهایی است که در حوزه توسعه صنعت هوانوردی در سراسر پهنه ایران امضا می‌کنیم.

    وی افزود: در کنار این موارد برای فرودگاه امام خمینی (ره) نیز یادداشت تفاهمی برای امضای قراردادی بسیار خوب داشته‌ایم و هدف ما این است که ظرفیت این فرودگاه را به 45 میلیون مسافر افزایش دهیم.

    وزیر راه و شهرسازی درباره دیگر توافقات سفر فرانسه گفت: شهر فرودگاهی نیز با 1500 هکتار منطقه آزاد باید به مرکز بین المللی مالی ایران تبدیل شود و یک منطقه ویژه تجاری نیز با 2500 هکتار مساحت داریم که قرار است مرکز حمل و نقل بین المللی ما باشد که در این زمینه نیز اتفاقات خوبی در این منطقه افتاد.

    آخوندی ادامه داد: برای توسعه فرودگاه‌های مشهد و اصفهان نیز با طرف فرانسوی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که تبدیل به قرارداد عملیاتی می‌شود و این دو فرودگاه نیز به زودی توسعه خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها