عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اقبال بازار سرمایه به سهم‌های عقب مانده از صعود

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون سمت و سوی معاملات بازار به سمت سهم هایی که در یک سال گذشته رشد چندانی نداشتند پیش رفته و با اقبال سهامداران روبرو شده‌اند.

اقبال بازار سرمایه به سهم‌های عقب مانده از صعود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، امیرعلی امیرباقری افزود: بازار دو روز گذشته اصلاحی را تجربه کرد انتظار آن وجود داشت و بیشتر این اصلاح بر محوریت گروه پالایشی و خودرو رخ داد.

    وی اضافه کرد: گروه پالایشی گزارش خوبی را روانه کدال نکرد و گروه خودرو هم بعد از رشد اخیر، احتیاج به اصلاح و بازگشت قیمتی به مقاومت شکسته شده، داشت.

    امیرباقری با بیان اینکه در بیشتر سهام موجود در بازار شاهد فشار فروش بودیم، گفت: موقتی بودن این حجم از فشار فروش و کاهش آن از قبل پیش‌بینی شده بود که این اتفاق در بازار امروز رخ داد.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اصلاح قیمتی رخ داده از جنس اصلاح درون کانالی بود و نمی‌توان آن را به عنوان ریزش شاخص بورس تلقی کرد.

    وی ضمن تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد کاهش فشار فروش در روزهای آینده ادامه‌دار باشد، افزود: بعد از مدتی با دست به دست شدن سهام بر روی مقاومت‌های شکسته شده سمت و سوی جدیدی در معاملات بازار را مشاهده خواهیم کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه مهمترین عامل رشد بازار سرمایه را تورم ناشی از نرخ ارز دانست و افزود: با توجه به نزدیک شدن قیمت ها به نرخ دلار، تاثیر نرخ ارز بر صورت‌های مالی کاهش یافته و فاکتورهای دیگر مانند قیمت جهانی و کمیت‌هایی غیر از نرخ ارز تعیین کننده رشد قیمت‌هاست.

    وی خطاب به سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه توصیه کرد: سهامداران بهتر است از الان به بعد با دقت بالاتری به سمت سرمایه‌گذاری در بورس پیش روند و همچنین حساسیت بیشتری را به گزارش‌هایی که بر سایت کدال قرار می‌گیرد، از خود نشان دهند.

    امیرباقری گفت: زمانی که بازار وارد فاز استراحت می‌شود دقت و حساسیت بیشتری را برای انتخاب سهام طلب می‌کند.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: لازم است به سرمایه‌گذاران توصیه شود که توجه خود را به سمت سهم‎هایی ببرند که از رشد چند برابری بازار عقب ماندند و برای حرکت مثبت در روزهای آینده آمادگی دارند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو