عصر خودرو

با توجه به مزیت‌های فراوان فولاد؛

صادرات فولاد مازاد؛ منبعی برای تامین ارز

عصر بازار- رئیس خانه معدن ایران: هم اکنون حدود ۱۵ میلیون تن فولاد، مازاد بر نیاز کشور تولید می‌شود که منبع خوبی برای ارزآوری است.

صادرات فولاد مازاد؛ منبعی برای تامین ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا بهرامن افزود: با توجه به مزیت‌های فراوانی که در حوزه معدن و به ویژه فولاد داریم این مزیت می‌تواند علاوه بر تامین نیاز ارزی کشور، اقتصاد را نیز روان‌تر کند.
    وی اضافه کرد: برای تولید در صنایع معدنی باید بازار را مطالعه کنیم که نتیجه این مطالعه، بکارگیری فناوری‌های روز در صنایع معدنی است.

    بهرامن گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در حوزه معدن و صنایع معدنی ایجاد شده است علاوه بر اینکه به سمت ایجاد ظرفیت 55 میلیون تنی تا سال 1404 حرکت می‌کنیم می‌توانیم با تامین نیاز کشور به بازار‌های کشور‌های همسایه و به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز فولاد مازاد را صادر کنیم و بازار‌های صادراتی خود را توسعه دهیم.
    همچنین خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در مصاحبه با خبرنگار ما از به بهره برداری رسیدن واحد‌های احیای بیشتر هشت طرح فولادی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح‌های فولادی در جریان است و منابع مالی و ساز و کار اجرای آن نیز فراهم شده است.
    وی افزود: با بهره برداری از واحد‌های احیا هم اکنون اجرای بخش فولادسازی این 8 طرح فولادی نیز در جریان است که با بهره برداری از این طرح‌ها ظرفیت تولید و اشتغال صنعت فولاد کشور نیز افزایش می‌یابد.

    برچسب ها