عصر خودرو

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد عربستان را کاهش داد

عصر بازار- صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد عربستان در سال جاری میلادی را ۱.۹ درصد پیش بینی کرد که این رقم نسبت به پیش بینی قبلی این سازمان کاهش داشته است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد عربستان را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول که قبلا رشد اقتصادی عربستان را 2.2 درصد پیش بینی کرده بود، به دلیل کاهش تولید نفت این کشور در چهارچوب توافق کاهش تولید، ضمن کاهش پیش بینی خود رشد اقتصاد عربستان در سال جاری میلادی را 1.9 درصد پیش بینی کرد.

    ریاض ماه گذشته میلادی در قالب توافق با گروه اوپک پلاس متعهد شد که به منظور جلوگیری از مازاد عرضه و تقویت قیمت نفت، تولید نفت خود را به شکلی بی سابقه طی یک دهه گذشته کاهش دهد.

    بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی در کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میان در سال جاری 2.9 درصد خواهد بود که 0.1 درصد کمتر از پیش بینی انجام شده در ماه اکتبر است.

    در گزارش جدید صندوق همچنین آمده است: «علت اصلی کاهش پیش بینی رشد اقتصادی عربستان در سال 2020، احتمال کاهش تولید نفت این کشور پس از تصمیم ماه دسامبر اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید است.»

    صندوق بین المللی پول همچنین رشد اقتصادی این کشور در سال 2021 را 2.2 درصد پیش بینی کرده است. اقتصاد تک محصولی عربستان در سال های اخیر از قیمت های پایین نفت و اقدامات ریاضتی که هدف آن کاهش کسری بودجه عظیم آن بوده رنج برده است.

    برچسب ها