عصر خودرو

قائم مقام وزیر صمت:

کمیته ارزش‌گذاری گمرک فعال شد

بانک مرکزی، میزان بازگشت ارز را به سازمان مالیات ارسال می‌کند

عصر بازار- قائم مقام وزیر صمت گفت: مقرر شده بانک مرکزی به صورت ماهانه میزان بازگشت ارز را به سازمان مالیات ارسال کند. همزمان کمیته ارزش‌گذاری گمرک نیز فعال شده و قرار است با حضور تشکل‌های مختلف ارقام پایه‌های صادراتی به روز شود.

کمیته ارزش‌گذاری گمرک فعال شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، در همایش استاندارد و کیفیت صادراتی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در حال برگزاری است، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت با اشاره به فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت برای امکان اشتراک‌گذاری و ارتباط اطلاعات بین تشکل‌های مختلف بخش خصوصی اظهار داشت: این سازمان طلایه‌دار و پیش‌قراول زنگ اقتصادی است و در خط مقدم صادرات قرار دارد. عمده‌ترین وظیفه این سازمان ایجاد زمینه برای صدور کالاهای طولانی در بازارهای صادراتی است که با توجه به هدفگذاری‌های تعیین شده 15 کشور همسایه و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در اولویت قرار دارند.

    وی ادامه داد: یکی از مزایای تحریم‌های اعمال شده توجه سیاستگذاران به توسعه صادرات غیرنفتی بود که همین امر باعث شد امروز کشور از محل درآمد این بخش اداره شود و تقریبا می‌توان گفت که امروز درآمد صادرات غیرنفتی جایگزین صادرات نفتی شده است که این برای کشور ما که بیش از نیم قرن به درآمدهای نفتی تکیه داشته کار بسیار بزرگی است. ما امسال توانستیم 32 میلیارد دلار صادرات در این حوزه داشته باشیم. این در حالی است که هنوز تا پایان سال وقت باقی مانده است. این معجزه فقط با هماهنگی مدیران این حوزه با بخش خصوصی میسر می‌گردید. ما در تجارت به همدلی نیاز دارد و نقطه تماس بخش خصوصی و دولتی‌ها باید تشکل‌ها باشند.

    قائم مقام وزیر صمت با اشاره به اهمیت استاندارد در بخش صادرات گفت: در تجارت جهانی استاندارد و کیفیت کالا حرف اول را می‌زند. اگر ما در یک کالا و یا یک بازار نتوانستیم به هدف خود برسیم بیشترین دلیل آن همسان نبودن و یا رعایت نکردن استانداردهای کشورهای هدف است. خوشبختانه در سال‌های اخیر سازمان ملی استاندارد در  حوزه بین‌المللی فعالیت‌های خوبی داشته و در برخی حوزه‌ها حتی خود این سازمان مامور تدوین استانداردهای بین‌المللی شده است.

    وی با اشاره به جلسات خود با سازمان ملی استاندارد گفت: خانم پیروزبخت اظهار داشت که با بسیاری از کشورها ما توافقنامه استاندارد داریم که نیاز است این توافقنامه‌ها به روز شود. با توجه به اهمیت صادرات و درآمدهای غیرنفتی در شرایط فعلی اقتصاد کشور این سازمان نیز بسته‌های تشویقی تعریف کرده است.

    وی ادامه داد: مقرر شده بانک مرکزی به صورت ماهانه میزان بازگشت ارز را به سازمان مالیات ارسال کند. همزمان کمیته ارزش‌گذاری گمرک نیز فعال شده و قرار است با حضور تشکل‌های مختلف ارقام پایه‌های صادراتی به روز شود.

    برچسب ها