عصر خودرو

براساس گزارش ۹ماهه اعلام شد؛

پوشش سود ۸۸۳ ریالی به ازای هرسهم «شتران»

عصر بازار- شرکت پالایش نفت تهران توانسته به ازای هرسهم ۸۸۳ ریال سود پوشش دهد که نسبت به گزارش شش ماهه ۳۷ درصد افزایش سودآوری داشته باشد.

پوشش سود ۸۸۳ ریالی به ازای هرسهم «شتران»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت پالایش نفت تهران در اطلاعات و صورت‌های مالی 9ماهه منتهی به 30آذر1398، سود عملیاتی را مبلغ 38 هزار و 777 میلیارد ریال و سود خالص را 38 هزار و 859 میلیارد ریال اعلام کرد.

    در این گزارش سود هرسهم 9 ماهه 883 ریال اعلام شد در حالی که سود هرسهم در گزارش شش ماهه 640ریال اعلام شده بود، همچنین سود انباشته شرکت به 38 هزار و 778 میلیارد ریال رسید.

    «شتران» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که عمده بازار هدف محصولات شرکت داخلی بوده و مطابق قانون، شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می‌دهد.

    علاوه بر این محصولات ویژه تولیدی این شرکت در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود که در این حوزه شرکت‌های تولیدکننده انواع روانکارها و شرکت‌های قیرسازی، شرکت‌های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند.

    در حال حاضر پالایشگاه تهران با پالایش روزانه 250هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به 13درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش کرده و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین، دیزل، سوخت جت و روغن خام در کنار چندین محصول با ارزش دیگر مانند گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می‌کند.

    گفتنی است؛ در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و در عمل پالایشگاه تهران در کنار سایر شرکت پالایشی نیاز داخلی را تامین می کنند. با این وجود در خصوص محصولاتی نظیر نفت گاز، بنزین و نفت سفید، کیفیت بالای محصولات پالایشگاه منجر شده است که این محصولات تا حد امکان در تهران و شهرهای بزرگ مجاور مصرف شوند.

    همچنین محصولاتی نظیر سوخت جت و روغن پایه پالایشگاه از نظر کمی و کیفی دارای رتبه برتر در بین سایر پالایشگاه‌های داخلی است. پالایشگاه تهران در حال حاضر با توجه به نیاز داخلی برنامه صادراتی ندارد با این وجود، صادرات محصولات در آینده با تغییر در قوانین ملی و وزارت نفت قابل بررسی و تحقق است.

    برچسب ها