عصر خودرو

استراتژی بین‌المللی شدن در دستور کار بورس کالا

عصر بازار- بورس کالای ایران استراتژی بین‌المللی شدن را در دستور کار دارد و این موضوع می‌تواند با توجه به لغو تحریم‌ها، مزیت‌های فراوانی برای اقتصاد کشور داشته باشد.

استراتژی بین‌المللی شدن در دستور کار بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، پویان دارابی، کارشناس بازار با بیان این مطلب گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و استراتژی بین‌المللی شدن بورس کالا همزمان با لغو تحریم‌ها، قطعا شاهد آغاز مبادلات بین‌المللی و افزایش حجم و ارزش معاملات در بورس کالای ایران خواهیم بود.

    وی به مهیا شدن اقدامات راه‌اندازی بازار آتی ارز در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: قطعا سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال پوشش ریسک سرمایه‌گذاری‌های خود هستند که در همین راستا راه‌اندازی معاملات آتی ارز در بورس کالای ایران می‌تواند علاوه بر ایجاد پوشش ریسک برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، به کنترل بهای ارز کمک کرده و از نوسانات این بازار جلوگیری کند. این کارشناس بازار همچنین افزود: حذف تحریم‌های بین‌المللی و مهیا بودن تک نرخی شدن ارز شرایط را برای راه‌اندازی معاملات آتی ارز فراهم کرده است. وی تاکید کرد: بورس کالای ایران تجربه راه‌اندازی معاملات آتی سکه را دارد و در سال‌های اخیر نیز درخصوص این بازار با معضلاتی هم همراه بود، به‌طوری که معاملات آتی سکه در مقطعی مقصر اصلی افزایش قیمت سکه در بازار قلمداد شد که جدا از درست یا غلط بودن این فرضیه، بورس کالا توانست با اعمال قوانین جدید به خوبی بازار را مدیریت و آرام کند.

    دارابی با بیان اینکه بورس کالا زیرساخت‌های لازم را در طول این سال‌ها مهیا کرده است، تاکید کرد: معاملات آتی ارز لازمه شفافیت اقتصادی و ابزاری مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران است که باید زودتر راه‌اندازی شود. وی اظهار کرد: با راه‌اندازی معاملات آتی ارز در بورس کالای ایران، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تسهیل می‌شود و مشکلات فعلی بازار ارز کاهش می‌یابد. پویان دارابی، در پایان به تامین مالی تولیدکنندگان از طریق بورس کالا اشاره کرد و گفت: اوراق سلف موازی استاندارد ابزاری جدید در بورس کالا است که توانسته در زمان رکود به تامین مالی شرکت‌ها کمک کند و به آنها قدرت برنامه ریزی بدهد؛ از این رو به نظر می‌رسد در آینده شرکت‌های بیشتری برای تامین مالی خود به سراغ اوراق سلف موازی بروند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو