عصر خودرو

تمدید ۳ ماهه معافیت "شورون" از تحریم‌های آمریکا

عصر بازار- وزارت خزانه داری آمریکا مجوز فعالیت شرکت شورون در ونزوئلا را به مدت سه ماه دیگر تا ۲۲ آوریل تمدید کرد.

تمدید ۳ ماهه معافیت "شورون" از تحریم‌های آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آمریکا سال میلادی گذشته با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را هدف تحریم قرار داد و واردات نفت ونزوئلا و مبادله با این کشور با استفاده از دلار را ممنوع کرد.

    این محدودیتها صادرات نفت ونزوئلا را در سال 2019 به میزان 32 درصد کاهش داد اما مادورو همچنان در قدرت مانده است.

    شرکت شورون به همراه شرکتهای خدمات انرژی بیکرهیوز، هالیبرتون، شلومبرگر و ودرفورد اینترنشنال برای ماندن در ونزوئلا مرتبا اجازه دریافت کرده‌اند. این چهار شرکت خدماتی تا حد زیادی فعالیتشان در ونزوئلا را متوقف کرده‌اند.

    تمدید معافیت با حمایت برخی از مقامات دولت ترامپ شامل مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته که ادامه فعالیت شورون در ونزوئلا که صاحب بزرگترین ذخایر قطعی نفت جهان است را مهم می‌دانند.

    تولید نفت و گاز شورون در ونزوئلا رو به کاهش بوده و بر اساس آخرین آمار موجود، حدود 32 هزار بشکه در روز بوده است.

    سخنگوی شورون در ایمیلی به رویترز اعلام کرد شورون حضور سازنده‌ای در ونزوئلا دارد و به مدت حدود یک قرن بخشی از جوامع محلی این کشور بوده است.

    طبق اعلام شرکت، این شرکت در 9 ماه منتهی به 30 سپتامبر، 104 میلیون دلار ضرر از فعالیتهای خود در ونزوئلا متحمل شده و اگر مجبور شود این کشور را ترک کند، حدود 2.7 میلیارد دلار دیگر از دست خواهد داد.

    اسناد شرکت PDVSA نشان می‌دهد محموله یک میلیون بشکه نفت که قرار است به شورون تحویل داده شود، ماه جاری در بندر خوزه بارگیری می‌شود. صادرات نفت مذکور ناقض تحریمها نیست و هزینه‌های تعمیرات را در یک جوینت ونچر تامین خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده تمدید مجوز معاملات مربوط به واردات مواد رقیق کننده که برای قابل صادرات کردن نفت سنگین ونزوئلا ضروری است را دربرنمی‌گیرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو