عصر خودرو

رییس صندوق بین‌المللی پول:

توافق تجاری چین و آمریکا بی‌ثباتی اقتصاد جهان را از بین نمی‌برد

عصر بازار- رییس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید امضای فاز نخست توافق تجاری آمریکا و چین بی‌ثباتی‌هایی که رشد اقتصادی جهان را محدود کرده کاهش می‌دهد، هر چند آن را از بین نمی‌برد.

توافق تجاری چین و آمریکا بی‌ثباتی اقتصاد جهان را از بین نمی‌برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین المللی پول در موسسه اقتصاد جهانی پیترسون گفت: نمی توان اکنون پیش بینی دقیقی از وضعیت اقتصادی ارائه کرد، هر چند در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس که از دوشنبه آغاز می‌شود پیش بینی هایی مطرح خواهد شد.

    رییس صندوق بین المللی پول با این حال تاکید کرد که توافق تجاری چین و آمریکا باعث می شود که رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال 2020 در سطوح شش درصد تضمین شود. به گفته وی، پارامترهای کنونی تولید ناخالص داخلی چین را به سطوح بالای شش درصد می رساند و اون این موضوع را با مقام های چینی هم در میان گذاشته است.

    جورجیوا اعلام کرد که صندوق بین المللی پول پیش تر برآورد کرده بود که تنش های تجاری باعث از بین رفتن 0.8 یا 700 میلیارد دلار از اقتصاد جهانی می شود، اما اکنون می گوید: چیزی که اکنون شاهد آن هستیم کاهش بی ثباتی هاست، اما این به معنای حذف بی ثباتی ها نیست.

    برچسب ها