عصر خودرو

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مطرح کرد:

کاهش ۲۵ تا ۸۰ درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار در بازار

استمرار ثبات قیمت تابع نرخ ارز است

عصر بازار- ارزانی ممقانی گفت: با توجه به فراوانی تولید و عرضه قیمت اقلام آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ تا ۸۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

کاهش ۲۵ تا ۸۰ درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از ثبات قیمت اقلام آجیل و خشکلبار در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی کلی و عرضه، نوسانی در بازار اقلام آجیل و خشکبار نسبت به ماه‌های اخیر اتفاق نیفتاده است.

    او افزود: در حال حاضر نوسانات نرخ ارز کمی دردسر ساز شده است به طوری که با استمرار روند افزایشی قیمت ارز نرخ اقلام آجیبل و خشکبار دست خوش تغییر و تحولاتی قرار خواهد گرفت.

    ارزانی ممقانی ادامه داد: با توجه به آنکه بیشترین فروش عمده فروشی‌ها از 10 بهمن آغاز و تا 15 اسفند نیز ادامه دارد از این رو اعضا خود را برای بازار شب عید آماده کردند و همواره پیش بینی می‌َشود بازار از رونق خاصی برخوردار باشد.

    این مقام مسئول از افت 25 تا 80 درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید اقلام آجیل و خشکبار ناشی از شرایط مساعد اقلیمی قیمت اقلام نسبت به مدت مشابه سال قبل افت محسوسی را تجربه کرده است که این امر در بهبود بازار تقاضا تاثیر به سزایی داشته است.

    محدودیت واردات آفتاب گردان و بادام هندی در طی نوسانات نرخ ارز
    رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره آخرین وضعیت بازار صادراتی بیان کرد: علی رغم سال گذشته که محصولی برای عرضه در بازار‌های هدف به دلیل سرما زدگی و کاهش تولید نداشتیم، اما امسال صادر کنندگان توانسته‌اند مجدد در بازار‌های صادراتی حضور یابند و امیدواریم در ماه‌های آتی شاهد رونق بهتر بازار باشیم.

    او با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات در دسترس نیست، بیان کرد: بنابر آمار میزان واردات آفتابگردان و بادام هندی به سبب نوسانات قیمت ارز محدود شده و همواره به میزان مصرف انجام می‌شود نا گفته نماند که واردات بادام هندی به شکل غیر قانونی صورت می‌گیرد.

    ارزانی ممقانی در پایان درباره آخرین وضعیت قیمت اقلام آجیل و خشکبار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو پسته فندقی 120 هزار تومان، پسته احمد آقایی 130 هزار تومان، پسته اکبری 148 هزار تومان، تخمه کدو گوشتی 50 هزار تومان، تخمه ژاپنی 26 هزار تومان، مغز بادام ایرانی 170 هزار تومان، مغز بادام درختی 138 هزار تومان، بادام زمینی 30 هزار تومان، بادام هندی 170 هزار تومان، فندق 52 هزار تومان، انجیر 66 تا 146 هزار تومان، خرما زاهدی 16 هزار و 500 تومان، کشمش سبز قلمی 32 تا 38 هزار تومان و کشمش پلویی 25 هزار تومان است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو