عصر خودرو

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران خبر داد

زمان دقیق عرضه اولیه مراحل جدید اسناد خزانه اسلامی در ۴ نماد

عصر بازار- نمادهای اخزا۳، ۴ و ۵ در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه گشایش می یابد و عرضه اولیه در نماد "اخزا۲ "روز ۱۷ بهمن انجام می‌شود.

زمان دقیق عرضه اولیه مراحل جدید اسناد خزانه اسلامی در ۴ نماد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» ، معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اعلام زمان دقیق عرضه اولیه مراحل 2 تا 5 اسناد خزانه اسلامی گفت: این اسناد در 4 نماد جدید با سررسیدهای متفاوت گشایش می‌یابند.

    بهنام محسنی با اشاره به پذیرش مراحل 2 تا 5 اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین فرابورس ایران اظهار داشت: این اقدام پس از 4 ماه معامله مرحله نخست این اسناد در فرابورس ایران صورت می‌گیرد.

    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران تصریح کرد: پس از عرضه اولیه مرحله نخست اسناد خزانه اسلامی شاهد استقبال پیمانکاران و افراد حقیقی برای انجام معامله در این بازار بودیم به طوری که ارزش معاملات هر روز در حال افزایش است و در یکی از روزهای هفته گذشته به بالاترین حد خود یعنی 17 میلیارد تومان رسید.

    وی از گشایش 4 نماد جدید برای داد وستد مراحل بعدی اسناد خزانه اسلامی خبر داد و درباره زمان این عرضه‌های اولیه اظهار داشت: نمادهای اخزا3، 4 و 5 در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه گشایش می یابد و عرضه اولیه در نماد "اخزا2 "روز 17 بهمن انجام می‌شود.

    محسنی حجم هر عرضه اولیه را 10 میلیون ورقه 100 هزار تومانی و حداقل حجم هر سفارش را یک ورقه عنوان کرد و افزود: این اسناد با توجه به زمان انتشارشان در 4 روز مختلف یعنی روزهای 21 شهریور، 21 مهر، 21 آبان و 9 آذر سال 95 سررسید می‌شوند.

    وی با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های کارگزاری و تامین سرمایه می‌توانند در عرضه اولیه مشارکت داشته‌ باشند، افزود: مبلغ اسمی این اسناد در سررسید از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار به حساب آخرین دارنده آن واریز می‌شود.

    به گفته وی، سرمایه‌گذاری تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این اسناد با رعایت مفاد اساسنامه و امیدنامه و بدون نیاز به برگزاری مجمع قابل انجام است؛ علاوه بر این معاملات ثانویه اسناد نیز پس از عرضه اولیه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.

    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با بیان این مطلب که ناشر این اسناد وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت است، ادامه داد: با توجه به اینکه دولت عزم جدی برای پرداخت بدهی پیمانکاران دارد، جای نگرانی از عدم ایفای تعهدات وجود نخواهد داشت.

    وی ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن 4 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به بازار شاهد رونق بیش از پیش معاملات آن و توسعه بازار بدهی در فرابورس ایران باشیم.

    گفتنی است، آن دسته از پیمانکاران وزارت نیرو و راه و شهرسازی که اسناد خزانه اسلامی به آنها تخصیص یافته است باید هرچه سریع‌تر برای اخذ کد سهامداری به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران در سراسر کشور مراجعه کنند تا قابلیت معامله اسناد آنها فراهم شود؛ ضمن آنکه مبلغ اسمی اسناد در سررسید به افرادی تعلق خواهد گرفت که کد سهامداری داشته باشند.

    برچسب ها