عصر خودرو

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.۱ اعلام شد

عصر بازار- داده های منتشره شده اداره ملی آمار چین نشان می دهد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹میلادی ۶.۱درصد بوده است رقمی که در محدوده ۶تا ۶.۵درصد رشد پیش بینی شده قرار دارد.

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.۱ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این آمار نشان می دهد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین پس از مناقشه دو ساله تجاریش با ایالات متحده آمریکا به پایین ترین سطح خود در 29 سال اخیر کاهش یافته است.

    «نینگ جیزه» رییس اداره ملی آمار چین امروز جمعه در یک کنفرانس خبری در پکن اعلام کرد میانگین درآمد قابل کنترل ساکنان چین هم در سال 2019 به 30 هزار و 733 یوان رسیده است که 5.8 درصد رشد واقعی داشته است این رقم با رشد اقتصادی کشور برابر است.

    پیش بینی ها حاکی از این بود که رشد اقتصادی چین در سال 2019 میلادی بین 6.2 تا 6.5 درصد باشد اما ظاهرا تاثیرات تعرفه های آمریکا بر چین باعث شده است تا این کشور در سال 2019 میلادی رشد اقتصادی 6.1 درصد را تجربه کند با این حال این رشد سریعترین رشد در بین تمام اقتصادهایی است که تولید ناخالص داخلی سالانه آنها بیش از 1 تریلیون دلار است.

    نینگ تصریح کرد پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی چین در سال 2019 میلادی بیش از 16 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده باشد.

    او گفت: تولید ناخالص داخلی سرانه چین برای اولین بار در سال گذشته از 10 هزار دلار فراتر رفته و به 10 هزار و 276 دلار رسیده است که نه تنها نشانه ای از افزایش سطح زندگی ساکنان چینی است بلکه نشان می دهد چین سهم بیشتری در جهان کسب کرده است.

    داده های منتشره شده اداره ملی آمار چین همچنین نشان می دهد جمعیت خاک اصلی چین (بدون احتساب تایوان و هنگ کنگ) در پایان سال 2019 میلادی از مرز یک میلیارد و چهار صد میلیون نفر گذشته است.

    این مقام چینی افزود: جمعیت این کشور در پایان سال 2019 نسبت به پایان سال 2018، چهار میلیون و 670 هزار نفر افزایش داشته است. 

    چین اگرچه عنوان پر جمعیت ترین کشور دنیا را یدک می کشد اما این روزها مساله کاهش جمعیت به یک دغدغه در چین تبدیل شده است موضوعی که حتی کارافرینان این کشور را هم نگران کرده است.

    دولت چین در چند سال گذشته که خطر کاهش جمعیت را احساس کرده بود سعی کرد از طریق لغو قانون تک فرزندی جلو کم شدن جمعیت را بگیرد به طوری که از سال 2016 اجازه داد هر خانواده دستکم دو فرزند داشته باشند اما به نظر می رسد این قانون هم کافی نبوده و چین همچنان سیر نزولی رشد جمعیت را طی می کند.

    برچسب ها