عصر خودرو

رییس جمهور بیان کرد:

واگذاری اموال دولتی از طریق بازار سرمایه

عصر بازار- حجت الاسلام حسن روحانی در پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی اظهار داشت: یک فرمانده نظامی ما به دست آمریکایی ها ترور می شود و می بینیم اثر این شهادت در کل منطقه و جهان چه قدر است، این شهادت حتی در قیمت ارزها ، قیمت نفت، بورس و همه بازارهای مالی دنیا اثر گذاشت و از لحاظ روانی، فکری و سیاسی کل منطقه را تحت تاثیر گذاشت، یعنی این که مردم مسلمان از کشمیر تا آفریقا همدردی کنند و در این سوگ عزاداری کنند.

واگذاری اموال دولتی از طریق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رییس جمهور گفت: مراسم تشییع ایشان حادثه بی نظیری بود، این قدرت نظام است، می بینیم یک انسان، فداکار و نقش آفرین در منطقه چگونه جنایت آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

    روحانی افزود: ملت ایران یک ملت عادی نیست که به سادگی بشود این ملت را در مقابل اهدافی که دشمنان ما دارند از مسیر منحرف کرد، بلکه ملت بزرگی است که به خوبی ایستادگی می کند، در میدان جنگ و مبارزه زخمی شدن، سختی و مشکلات طبیعی است به هر حال یک ابرقدرتی مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته توافق را زیر پا گذاشته و رسما اعلام کرده می خواهم با این مردم و نظام بجنگم و این مردم را تسلیم کنم.

    وی تصریح کرد: رییس جمهور امریکا به سران کشورها گفته بود با طرح تحریم جدید و فشار حداکثری، ایران سه ماه بیشتر مقاومت نمی کند از اردیبهشت سال 97 که آن ها آغاز کردند و از توافق خارج شدند توطئه و تحریم بسیار شدیدی که داشتند تا امروز ببینید که ملت ما قوی تر و مستحکم تر در برابر این توطئه است یا ضعیف تر شده است.

    روحانی افزود: از آغاز دولت یازدهم شاهد بودیم که با یک مشکل بزرگ سیاسی و اقتصادی روبرو هستیم و از ابتدا که بنده در رقابت های انتخاباتی آمدم به خوبی می دانستم که ما با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه هستیم؛ در سال 92 که در رقابت انتخاباتی با توجه به آمار و ارقام برای ما مشخص بود که وضعیت رکود، سرمایه گذاری وضعیت اقتصادی و روابط ما با دنیا چگونه است.
    وی با اشاره به اظهار نظر رییس جمهور پیشین فرانسه گفت: رییس جمهوری فرانسه یک بار در جلسه ای خصوصی با من و یکبار در حضور خبرنگاران گفت ما شش کشور قاطعانه برای حمله نظامی به ایران تصمیم گرفته و مصمم بودیم این حمله در سال 2013 انجام شود؛ بعد از انتخابات شرایط دولت در ایران ما را دچار تردید کرد و ما منصرف شدیم. یعنی حضور مردم در انتخابات و  وایستادگی  آنان  این زمینه بسیار تاثیر گذار بوده است.
    روحانی با بیان اینکه از همان آغاز دولت یازدهم در جامعه و انتظارات تورمی، تغییر را به طور کامل مشاهده کردید ادامه داد: در گزارش صد روز اول گفتم تورم را در دولت یاردهم تک رقمی می کنیم، به ما  گفتند که چرا گفتید تورم را تک رقمی می کنید، خود اقتصاد دانان ما باور نمی کردند که این کار امکانپذیر باشد؛ اما قبل از پایان دولت یازدهم و پیش از زمان مقرر تورم تک رقمی شد، این روند ادامه یافت، اما چه چیز باعث شد. امید مردم به آینده باعث شد؛ اینکه مردم می دیدند که مسائل در حال حل و فصل است و گره ها یکی پس از دیگری باز می شد.

    رییس جمهور افزود:  بخشی از اقتصاد ما به سیاست و به ویژه سیاست خارجی مرتبط بود و ما این را می دانستیم، اینکه بگویید سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست؛ به نظر من امروز همه دنیا به هم متصل است و اینگونه نیست که اقتصاد کار خود را انجام دهد و بگوییم به فرهنگ و سیاست بی ربط است حتما اقتصاد، به فرهنگ، سیاست و امنیت مرتبط است.

    حجت الاسلام حسن روحانی با بیان اینکه بازار سرمایه کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد افزود: در شرایط فعلی اقتصاد باید سرمایه های منجمد فعال شود، بانک ها از بنگاه داری دوری کنند، باید دارایی های دولتی از طریق بازار سرمایه واگذار شود، طرح های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شود.

    وی تاکید رد: از طریق  بازار سرمایه می توان تحول بزرگی ایجاد کرد و کاری که به دوش بانک ها است به بازار سرمایه منتقل شود.

    این خیر تکمیل می شود...

    برچسب ها