عصر خودرو

بررسی عملکرد شرکتهای بورسی؛

بی توجهی "نوین" به فروش بیمه هایی غیر از درمان، ثالث و زندگی

عصر بازار- بررسی عملکرد شرکت بیمه نوین نشان از آن دارد که این شرکت در هشت ماهه سالجاری بیش از ۵۰ درصد حجم فروش پرتفوی خود را به پرداخت خسارت اختصاص داده و این در حالی است که این شرکت نیز در مسیر دیگر شرکت های بیمه که توجهی به فروش بیمه هایی غیر از درمان، ثالث و زندگی ندارند، قدم گذاشته است.

بی توجهی "نوین" به فروش بیمه هایی غیر از درمان، ثالث و زندگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در ادامه بررسی عملکرد بورسی شرکت های بیمه ای، وضعیت شرکت بیمه نوین نشان از آن دارد که این شرکت نیز در کنار دیگر شرکت های صنعت بیمه حجم قابل توجهی از حق بیمه صادره خود را معطوف به بیمه های درمان، ثالث اجباری و زندگی می داند و این در حالی است که در ماه آبان 73 درصد فروش حق بیمه و 81 درصد خسارت پرداختی این شرکت مربوط به بیمه های اعلامی بوده است.

    بررسی ها حکایت از آن دارد که بیشترین میزان فروش حق بیمه این شرکت با سهم 29 درصدی و مبلغ 19 میلیارد و 32 میلیون تومان از طریق بیمه درمان محقق شده که بیشترین حجم پرداخت خسارت این شرکت در آبانماه با سهم 54 درصدی و ارزش 21 میلیارد و 926 میلیون و 200 تومانی نیز مربوط به همین بیمه بوده است.

    در آبانماه برای رشته اعتباری هیچ درآمدی به ثبت نرسیده و این در حالی است که طی هشت ماهه امسال نیز این شرکت در زمینه فروش بیمه نامه اعتباری آماری به ثبت نرسانده است.

    در مجموع در آبانماه شرکت بیمه نوین 65 میلیارد و 68 میلیون و 600 هزار تومان پرتفوی عرضه و 40 میلیارد و 563 میلیون و 100 هزار تومان خسارت پرداخت کرده است که آمار نشان از آن دارد این شرکت 62 درصد فروش پرتفوی خود را در مسیر پرداخت خسارت هزینه کرده است.

    همانطور که گفته شد در هشت ماهه سال جاری 78 درصد فروش پرتفو و 81 درصد پرداخت خسارت این شرکت مربوط به بیمه های درمان، ثالث اجباری و زندگی بوده است.

    شرکت بیمه نوین در هشت ماهه سال جاری در نهایت 671 میلیارد و 617 میلیون و 600 هزار تومان پرتفوی به فروش رسانده و 340 میلیارد و 754 میلیون و 600 هزار تومان خسارت پرداخت کرده که این حجم پرداخت خسارت 51 درصد حجم فروش پرتفوی شرکت بوده است.

    همچنین این شرکت در رشته بیمه های درمان، ثالث، بدنه خودرو، کشتی و هواپیما بیش از نیمی از حجم فروش پرتفو خود را صرف پرداخت خسارت کرده که این میزان برای رشته های کشتی و هواپیما حدود 1.5 برابر بوده است.

    برچسب ها