عصر خودرو

جزئیات سرمایه گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری «دانیلی» ایتالیا در ایران

عصر بازار- شرکت دانیلی در پایان سفر رئیس جمهوری اسلامی کشورمان به ایتالیا و دیدار با نخست وزیر و وزیران دولت آن کشور، با صدور بیانیه مطبوعاتی، جزئیات قرارداد سرمایه گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری خود در ایران را اعلام کرد.

جزئیات سرمایه گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری «دانیلی» ایتالیا در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، دراین بیانیه آمده است: شرکت دانیلی با هدف ایجاد شرکت مشترک «پرشین متالیکز» 2 میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری می کند. همچنین موافقنامه ای با تعدادی از شرکت های ایرانی برای تامین و ایجاد کارخانه های تولید فولاد و آلومینیوم به ارزشی در حدود 3.7 میلیارد یورو به امضا رساند.
    این طرح ها توسط بخش «کارخانه سازی» گروه دانیلی به اجرا در خواهد آمد و به محض آماده شدن بسته های تامین مالی مرتبط با این فعالیت ها توسط ساچه ایتالیا و دیگر بانک های بزرگ ایتالیایی و اروپایی، در مدت زمان 4.5 سال به اجرا گذاشته می شوند.
    در این بیانیه آمده است: هدف از اجرای این طرح ها نه تنها افزایش ظرفیت تولید محصولات (فولاد و آلومینیوم)، که بهبود کیفیت آنها، کاهش اثرات زیست محیطی و بهینه سازی هزینه های انتقال است. از این رو سبب ایجاد ارزش افزوده برای منابع معدنی و انرژی (که ایران آنها را در اختیار دارد) و تولید رقابتی فولاد می شود.
    سرمایه گذاری در فولاد، بخشی از استراتژی ایران برای تقویت سهم صنایع کارخانه ای در برابر تسلطی است که بخش نفت از گذشته داشته است. این استراتژی طراحی شده شامل ساخت بندر، جاده ها، خطوط ریلی و نیروگاه های برق است. دولت (ایران) در حال تصویب قوانین محافظت از سرمایه گذاری خارجی و مشوق هایی است که پیشتر توسط کشورهای دیگر ارائه شده اند.
    شرکت دانیلی در بخش دیگری از بیانیه این مطبوعاتی، با مقایسه هزینه تولید انرژی در ایران و ایتالیا، به مزیت های منابع ایران اشاره کرده و نوشته است: هزینه انرژی در ایتالیا 18برابر هزینه های انرژی ایران است. همچنین (ایران) نظام آموزشی کارآمد خود را با عرضه مهندسان کارآمد و تکنیسین های که قادرند سالانه 18هزار مقاله علمی تولید کنند، ارائه می دهد. دانشکده های مهندسی ایران سالانه 235 هزار مهندس فارغ التحصیل(36درصد از کل دانشجوها) در اختیار جامعه قرار می دهند.
    این منابع تکیه گاه اساسی برای رشد کشور(ایران) محسوب می شوند و خوشبختانه در منطقه خاورمیانه، ایران را به مرجعی از مهندسی، تولید و توسعه طرح های فولادی با توجیه اقتصادی تبدیل می کنند.
    براساس عواملی که عنوان شد و در شرایطی که ایران فضا را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است، ما بر این باوریم که نظام مالی، با دیدی مثبت، تامین مالی طرح های فوق را در نظر می گیرد به این دلیل که آنها به تدریج در مدت زمان 12 تا 36 ماه به اجرا در خواهند آمد.
    دانیلی در پایان این بیانیه، جایگاه ایران برای کشوری بزرگ همچون چین را مورد توجه قرار می دهد و می نویسد: توافقنامه تجاری که هفته گذشته بین ایران و چین به امضا رسید 600 میلیارد دلار سرمایه گذاری را در افق 10 ساله در نظر قرار داده است که به وضوح، مبین برنامه های بلند مدت چین در این کشور(ایران) است.
    بخش کارخانه سازی در گروه دانیلی که مقر اصلی آن در منطقه بوتریو(شمال شرقی ایتالیا) واقع شده در حدود 10هزار نیرو استخدام می کند و شامل خطوط متنوع عملیات تولید در طراحی، تولید کارخانه ای، «استارت آپ» کارخانه ها برای تولید فولاد و فلزات غیرآهنی، دامنه از فرآوری سنگ آهن، تبدیل قراضه به ذوب، ریخته گری، نورد و شماری از محصولات نهایی، تخت، طویل و لوله است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها