عصر خودرو

غول اقتصادی فرانسه، هدف نمادین اعتراضات اقتصادی

عصر بازار- در حالی که اعتراضات فرانسوی‌ها به قانون اصلاح بازنشستگی در این کشور دامنه‌دار و طولانی شده، در تازه‌ترین تحولات این رویداد، ساختمان غول تجاری فرانسه مورد توجه معترضان قرار گرفت.

غول اقتصادی فرانسه، هدف نمادین اعتراضات اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، الن روبر، ملقب به اسپایدرمن فرانسوی که پیش از این بلندترین ساختمان‌های جهان را فتح کرده برای جلب توجه افکار عمومی به تظاهرات جاری در کشورش از آسمانخراش متعلق به شرکت توتال در منطقه لادفانس فرانسه بالا رفت.

    اعتراض‌های سراسری در واکنش به لایحه دولتی اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه مدت‌هاست که جریان دارد و حتی بعد از سال نو میلادی نیز ادامه پیدا کرده است، با وجود آن‌که نخست وزیر فرانسه به تازگی گفته که دولت حاضر است در مورد سن برخورداری از مستمری کامل بازنشستگی امتیاز بدهد، اما سندیکاها و اتحادیه‌های صنفی این عقب نشینی را کافی نمی‌دانند و خواستار لغو کامل برنامه اصلاحی هستند.

    اسپایدرمن فرانسوی در توصیف چگونگی این اقدام گفته که هوای سرد انگشتانش را منجمد و کار صعود را بسیار سخت کرده بود. وی که در همراهی با تظاهرات و اعتصاب‌های جاری در کشورش در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی از برج توتال بالا رفت، مستمری بازنشستگی را برای افرادی که سال ها در شرایط دشوار کار کرده‌اند بسیار مهم توصیف و تاکید کرد که این افراد باید در دوران بازنشستگی زندگی مناسب و قابل قبولی داشته باشند.

    برچسب ها