عصر خودرو

رسانه روسی:

عربستان از روسیه کاهش ۵ درصدی تولید نفت را خواستار شد

عصر بازار- یک رسانه روسی از درخواست عربستان سعودی از روسیه برای کاهش پنج درصدی تولید نفت خود به منظور افزایش بهای نفت و تثبیت بازارجهانی نفت خبر داد.

عربستان از روسیه کاهش ۵ درصدی تولید نفت را خواستار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه اینترنتی گازتارو روز پنجشنبه به نقل از یک مقام شرکت کننده در مذاکرات کشوهای تولید کننده نفت اعلام کرد: عربستان سعودی از روسیه تقاضای کاهش پنج درصد تولید نفت خود برای برقراری موازنه عرضه و تقاضا در بازار نفت کرده است.
    به گزارش رسانه روسی، در زمان حاضر کشورهای تولید کننده نفت، احتمال کاهش عرضه نفت در بازارهای جهانی را بررسی می کنند.
    عربستان سعودی روزانه بیش از10 میلیون بشکه نفت تولید می کند و مازاد بر سهمیه تولید نفت این کشور و تخفیف های این کشور به خریداران نفت خود عامل اصلی سقوط بهای نفت در بازار جهانی شده است.
    در همین حال روز پنجشنبه دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت که مسکو قصد مذاکره با اوپک یا عربستان سعودی در مورد وضعیت بازار نفت را ندارد.
    خبرگزاری امریکایی بلومبرگ نیز روز پنجشنبه به نقل از چهار مقام سازمان اوپک اعلام کرد که این سازمان مذاکرات با روسیه در ماه فوریه را برنامه ریزی نمی کند.
    به گزارش رسانه ها،' الکساندر نوواک ' وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه آمادگی مسکو را برای حضور در اجلاس اوپک با هدف هماهنگی در مواجهه با قیمت پایین نفت اعلام کرد.
    وزیر انرژی روسیه گفت : کشورهای عضو اوپک در ماه فوریه درصدد تشکیل جلسه با حضور کشورهای غیر عضو دارند.
    نوواک اظهار کرد: برخی از کشورها این ابتکار را پیشنهاد کرده و این مسئله مورد مطالعه دیگر کشورها قرار گرفته است. ما از طرف خود احتمال شرکت خود را تایید کرده ایم.
    وی گفت : نشست مشترک می تواند فضای مشورت در مورد وضعیت بازار، قیمت پایین و احتمال هماهنگی از لحاظ تولید را ایجاد کند.
    قیمت نفت پس از آنکه هفته گذشته به پایین ترین حد خود طی دوازده سال گذشته رسید ، روز پنجشنبه به پشتوانه مذاکرات احتمالی بین روسیه و اوپک اندکی بهبود یافت و بهای نفت برنت نیز به بشکه ای 36 دلار رسید.
    هفته گذشته رسانه های روسی از درخواست وزیر نفت و معادن ونزوئلا از روسیه، الجزایر و اکوادور برای برگزاری نشست اوپک خبر دادند.
    در گزارش های رسانه ها گفته شد: «اولوخیو آنتونیو دل پینو دیاس» وزیر نفت ومعادن ونزوئلا، از روسیه که عضو اوپک نیست و اکوادور و الجزایر دو عضو اوپک، درخواست کمک برای برگزاری نشست فوق العاده وزیران اوپک کرده است.
    بر اساس اطلاعات رسانه روسی، وزیر نفت و معادن ونزوئلا در این رابطه به گفت و گوهای خود با 'آلکساندر نوواک' وزیر انرژی روسیه و وزیران انرژی اکوادور و الجزایر اشاره کرد.
    «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز روز شنبه در همین رابطه در گفت و گوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با وی در باره شرایط کنونی بازار نفت و روند سقوط قیمت گفت وگو و تبادل نظر کرد.
    سران دو کشور در گفت و گوی تلفنی انجام شده وضعیت کنونی بازار جهانی نفت را بررسی و در باره راه های تثبیت قیمت رایزنی کردند.
    روسیه کشور نفتی غیراوپک با تولید روزانه 10میلیون و 900 هزار بشکه به درآمدهای ارزی حاصل از آن متکی است و سقوط بهای هر بشکه تا 30 دلار فشارهای شدیدی بر اقتصاد این کشور وارد می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها