عصر خودرو

جهانگیری ابلاغ کرد؛

شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی

عصر بازار- هیات وزیران شرایط جدید پرداخت حمایت معیشتی را مشخص کرد که بر این اساس خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌ طور همزمان مشمول حمایت نمی‌شوند.

شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، هیات وزیران در جلسه 15 دی 1398 به پیشنهاد وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، آیین‌نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی را تصویب کرد.

    بسته حمایت معیشتی، صد درصد وجوه حاصل از افزایش قیمت بنزین موضوع شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران قوای سه‌گانه) است که مطابق با ضوابط این آیین‌نامه به خانوارهای هدف پرداخت می گردد.

    مطابق این آیین‌نامه، بسته حمایت معیشتی به خانوارهای یک نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه به ترتیب 40 و 480 میلیون ریال، دونفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 50 و 600 میلیون ریال، سه نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 60 و 720 میلیون ریال، چهارنفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 70 و 840 میلیون ریال و پنج نفر و بیشتر با حداقل درآمد ماهانه و سالانه 80 و 960 میلیون ریال تعلق نمی‌گیرد.

    هم‌چنین، خانوارهایی که دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور «همزمان» یا دارای دو واحد ملکی هستند، خانوارهای دارای ملک به ارزش 12 میلیارد ریال در تهران و کلان‌شهرها و 9 میلیارد ریال در سایر شهرستان ها، دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودروی عمومی با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی، کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز و گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند، مشمول بسته معیشتی نمی شوند.

    مبلغ بسته حمایت معیشتی به صورت ماهانه به خانوارهای یک نفره مبلغ 550 هزار ریال، دونفره مبلغ 1030 هزار ریال، سه نفره 1380 هزار ریال، چهارنفره 1720 هزار ریال و پنج نفره و بیشتر 2050 هزار ریال تعلق می‌گیرد. گفتنی است، نحوه احراز میزان درآمد و تعیین خانوارهای هدف براساس دستورالعملی است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می‌شود.

    برچسب ها