عصر خودرو

شرط مهم افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۲۰

عصر بازار- یک تحلیلگر ارشد بازار بر این باور است که تنش های ژئوپلیتیک تاثیر کوتاه مدتی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

شرط مهم افزایش قیمت طلا در سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، اوله هانسن تحلیلگر ارشد کیتکو نیوز در مصاحبه ای گفت: بار دیگر نااطمینانی ژئوپلیتیک تاثیر کوتاه مدتی بر بازار طلا داشته ولی این بدان معنا نیست که سرمایه گذاران دست از سرمایه گذاری در بازار طلا بردارند.

    بر اساس این گزارش رئیس بخش استراتژی کالا در ساکسو بانک تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1500 دلار کاهش پیدا کند و وارد یک فاز تثبیت قیمت شود چرا که قیمت طلا از بالای 1600 دلار در روز چهارشنبه با افت شدیدی روبرو شده است.

    وی افزود: طلا در 3 روز نخست 2020 میلادی کاری را انجام داد که تصور می شد در کل سال 2020 میلادی انجام دهد. ما این الگو را قبلا نیز دیده ایم. زمانی که نااطمینانی سیاسی بر افزایش قیمت طلا تاثیر می گذارد، این روند صعودی باثبات و طولانی نخواهد بود. بازار طلا برای ادامه روند صعودی قیمت نیاز به چیزی فراتر از تنش های سیاسی دارد.

    هانسن اظهار داشت: گرچه طلا در سه ماه نخست سال جدید زیر فشار قیمتی قرار خواهد داشت ولی روند قیمت طلا در بلندمدت صعودی است. در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر سطح حمایتی 1500 دلاری هستند ولی در نهایت این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1450 دلار کاهش یابد.

    وی گفت: اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1500 دلاری را حفظ کند، آنگاه روند صعودی حفظ خواهد شد. طلا باید در ابتدا از این دوره تثبیت قیمت با سلامت عبور کند. نااطمینانی سیاسی کافی در بازارهای جهانی وجود دارد مثل ابهاماتی که درباره توافق تجاری آمریکا و چین مطرح است و این عوامل می تواند موجب نوسان بازار طلا شود. با این حال قیمت طلا ارتباط معکوسی با نرخ بهره واقعی اوراق قرضه دارد.

    هانسن در ادامه تصریح کرد: بانکهای مرکزی نسبت به تهدیدات ناشی از تورم نگرانی خاصی ندارند و با اتخاذ سیاست های انبساطی ، تورم در شرایط کنونی نمی تواند فشار بیشتری بر نرخ بهره اوراق قرضه وارد کند.

    برچسب ها