عصر خودرو

آنالیز بازارها در هفته سوم دی ماه؛

سقوط بورس در مقابل رشد دلار و سکه

عصر بازار- بررسی وضعیت بازارهای مالی در هفته سوم دی ماه از افت شدید شاخص بورس حکایت دارد، اما در مقابل بازار ارز و سکه امامی بازدهی‌های قابل قبولی را به ثبت رسانده‌اند.

سقوط بورس در مقابل رشد دلار و سکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، هفته سوم دی ماه امسال، با بالا رفتن تنش‌ها و ریسک‌های سیاسی روزهای پرتنش و پرنوسانی را برای بازارهای مالی رقم زد؛ بازار سرمایه با افت شدید شاخص کل مواجه شد اما بازارهای طلا و ارز رشد کردند.

    بنا به داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که سپری شد شاخص کل بورس بیش از 30 هزار واحد ریزش داشت و بازدهی منفی 7٫8 درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشت؛ این بازار پرنوسان‌ترین بازار هفته بود.

    در حالی که معاملات بورسی در چهارشنبه هفته گذشته روی سطح 384 هزار واحدی به کار خود پایان دادند، اما آغاز هفته سوم دی ماه تنش‌های سیاسی این بازار را متاثر کرد و شاخص تا سطح 367 هزار واحدی در روز اول هفته افت کرد.

    این ریزش‌ها تا روز چهارشنبه ادامه داشت و در نهایت روی سطح 353 هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد تا این بازار تنها بازار متضرر هفته باشد.

    بازارهای طلا و ارز در جهت مقابل بازار سرمایه حرکت کردند و رشد‌های بالایی را تا روز چهارشنبه داشتند به نحوی که سکه امامی سطح مقاومتی پنج میلیون تومانی را شکست، طلا به بالای مرز 500 هزار تومانی رفت و دلار نیز در حال نزدیک شدن به میانه کانال 13 هزار تومان بود.

    اما این رشد‌ها در روز پنجشنبه به دنبال آرام شدن فضای سیاسی از موضع خود عقب‌نشینی کردند.

    براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار که در هفته گذشته 12 هزار و 950 تومان قیمت‌گذاری شد، در پایان هفته جاری به رقم 13 هزار و 200 تومان رسید و رشد 1٫9 درصدی را که نسبت به بازار طلا رشد بیشتری است به ثبت رساند.

    همانطور که گفته شد طلای 18 عیار که به بیش از 500 هزار تومان رسیده بود در پایان معاملات روز پنجشنبه 19 دی ماه 481 هزار تومان بسته شد تا بازدهی این فلز گرانبها 0٫6 درصدی باشد.

    براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم از این فلز زرد رنگ در روز 12 دی ماه 478 هزار تومان معامله شده است.

    سکه امامی اما بازدهی بیشتری نسبت به طلا 18 عیار داشت و رشد 1٫3 درصدی را در این هفته از آن خود کرد.

    قیمت هر عدد سکه در روز 12 دی ماه چهار میلیون و 676 هزار تومان بود که با افزایش بیش از 60 هزار تومانی در طول این هفته در معاملات روز 19 دی ماه به رقم 481 هزار تومان رسید.

    برچسب ها