عصر خودرو

در دیدار گردانندگان شرکت‌های مهم فرانسوی

رؤسای توتال، ایرباس، پژو و رنو به روحانی چه گفتند؟

عصر بازار- رئیس‌جمهور در سفرش به فرانسه با روسای شرکت‌های مهم فرانسوی دیدار کرد.

رؤسای توتال، ایرباس، پژو و رنو به روحانی چه گفتند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از  تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه و در بدو ورود به پاریس با روسای شرکت‌های مهم فرانسوی دیدار کرد.

    در این دیدار "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه با اظهار خرسندی از سفر روحانی به پاریس، اظهار داشت: دو کشور همکاری‌های تاریخی با یکدیگر داشتند و امروز باید مجدداً فصل جدیدی را در همکاری‌های خود آغاز کنیم و در تمامی سطوح روابط خود را گسترش دهیم.

    وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری بزرگ با دورنمایی روشن است و امروز شرکت‌های بزرگ فرانسوی برای آغاز همکاری گسترده با ایران اراده جدی دارند.

    در ادامه این مراسم، وزیر امور اقتصادی فرانسه نیز با ابراز خوشحالی از دیدار رئیس‌جمهوری کشورمان و خیر مقدم به ایشان و هیئت همراه، اظهار داشت: فرانسه با برخورداری از استقلال سیاسی یک بسیج عمومی در بین شرکت‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی برای همکاری با ایران تشکیل داده تا روابط اقتصادی دو کشور حیات و پویایی گذشته خود را به دست بیاورد.

    "امانوئل ماکرون" با تأکید بر لزوم تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: همکاری با ایران ده سال پیش جزء ده اولویت پوشش بیمه‌ای دولت فرانسه قرار داشت و امروز مصمم هستیم، همکاری خود را در این زمینه توسعه دهیم و علاقمندیم از تمامی کانال‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه روابط دو کشور استفاده کنیم.

    وزیر اقتصاد فرانسه گفت: تمام نمایندگان شرکت‌های بزرگ تأمین زیرساخت‌های اقتصادی، هوایی، فرودگاهی، ریلی و انرژی در فرانسه، مصمم هستند با حضور در بازار استراتژیک و منطقه‌ای ایران مشارکت کنند.

    در این نشست که روسای شرکت‌های توتال، ایرباس، اورنج، سانوفی، پژو سیتروئن و تالس نیز حضور داشتند، آقای پیرگاتاز رئیس سندیکای کارفرمایان فرانسه که به نوعی رئیس پارلمان بخش خصوصی اقتصادی این کشور است، ضمن خیرمقدم و گرامی داشتن حضور رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه، گفت: روسای شرکت‌های فرانسوی که در این نشست حضور دارند، هر یک در بالاترین سطح جهانی قرار دارند و امیدوارند که در دوران رفع تحریم‌ها سطح روابط با شرکای ایرانی خود را ارتقا دهند.

    رئیس سندیکای کارفرمایان فرانسه با اشاره به آغاز سفر هیئت‌های اقتصادی فرانسوی به ایران از فوریه 2014 برای از سرگیری روابط پس از پایان تحریم‌ها، اظهار داشت: در مذاکراتی که بین فعالان اقتصادی دو کشور انجام شده ما از علایق متقابل مطلع شده و مصمم به گسترش هر چه بیشتر روابط هستیم.

    وی با بیان اینکه گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیاز به تحکیم و پشتیبانی روابط سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: حضور رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه فرانسه در این نشست گواه اراده جدی دو طرف برای تحکیم روابط سیاسی و ایجاد بنای مستحکم روابط اقتصادی بر روی آن می باشد.

    در ادامه این مراسم تعدادی از روسای شرکت‌های فرانسوی در سخنان کوتاهی بر تمایل و علاقه شدید خود برای مشارکت در عرصه‌های سرمایه‌گذاری، صنعتی و خدماتی ایران تأکید کردند.

    نائب رئیس شرکت مدُف بین‌الملل فرانسه گفت: در چارچوب مدُف آمادگی داریم همکاری‌های خود را با ایران از سر گرفته و سطح این همکاری‌های را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

    رئیس شرکت توتال نیز ضمن خوش‌آمدگویی به روحانی گفت: توتال شرکتی است که سال‌ها در  ایران فعالیت داشته و امروز با لغو تحریم‌ها ، زمینه‌های خوبی برای فعالیت این شرکت در بخش‌های مختلف انرژی مهیا شده که آمادگی کامل داریم در این عرصه‌ها با ایران همکاری کنیم.

    رئیس شرکت ایرباس نیز با تأکید بر علاقمندی این شرکت برای حضور و فعالیت در بازار ایران، گفت: ایرباس به دنبال تأمین نیازهای ایران در زمینه هوایی است و آمادگی داریم خطوط هوایی ایران را هرچه سریع‌تر تجهیز و در زمینه خدمات آموزشی و تعمیر و نگهداری نیز همکاری کنیم.

    رئیس شرکت سیو که در زمینه ساخت کارخانه‌های صنعتی فعالیت می‌کند، گفت: اولین شرکتی بودیم که کارخانه شیشه اتومبیل  را در ایران راه‌اندازی کردیم و امروز به دنبال همکاری و مشارکت با شرکت‌های ایران برای ساخت کارخانه‌های صنعتی مورن هستیم و افتخار داریم که از پویایی کشور ایران بهره‌مند شویم و با راه‌اندازی شرکت‌های محلی جای پایی در بازار منطقه برای خود ایجاد کنیم.

    همچنین رئیس شرکت بزرگ ساختمانی فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی و رضایت از آغاز همکاری با ایران گفت: برای بازگشت به ایران احساس افتخار می‌کنیم و مذاکرات زیادی با شرکت‌های مختلف ایرانی داشتیم و تمایل داریم هر چه زودتر فعالیت‌ها و همکاری‌های خود را با ایران آغاز کنیم.

    نماینده شرکت رنو نیز در سخنانی با اشاره به تاریخچه روابط این شرکت با ایران، گفت: ایران جزو شرکت‌هایی نادری در دنیاست که از صنعت اتومبیل ملی برخوردار است و ایران جایگاه استراتژیکی در برنامه‌های رنو دارد، شرکت ما هیچ‌گاه به تعهدات خود پشت پا نزده است و مایل هستیم با تمامی کارخانه‌های اتومبیل‌سازی ایران همکاری خود را تقویت کنیم.

    در ادامه این مراسم رئیس شرکت سوئز فرانسه که در زمینه محیط زیست فعالیت می‌کند، با تأکید بر تمایل شدید شرکت خود برای همکاری با ایران گفت: ما می‌توانیم در زمینه تأمین و استفاده بهینه از منابع آبی و نمک‌زدایی در ایران فعالیت کنیم و از اینکه می‌توانیم همکاری‌های خود را با ایران از سر بگیریم بی‌نهایت خوشحال و راضی می‌باشیم.

    رئیس شرکت اورنج فرانسه نیز تجربه فعالیت‌های مخابراتی شرکت خود با ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: شرکت ما همیشه خواهان توسعه همکاری‌ها با ایران بوده و هیچ محدودیتی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی و انتقال تکنولوژی و فناوری به ایران نداریم.

    رئیس شرکت آلستوم نیز در سخنانی با خیرمقدم به دکتر روحانی گفت: شرکت ما در زمینه لوکوموتیوسازی و راه‌آهن جزو شرکت‌های بزرگ دنیاست و تمایل داریم ضمن سرمایه‌گذاری تکنولوژی‌های خود را در اختیار ایران قرار دهیم.

    رئیس شرکت ساژیم نیز از تمایل شرکت خود برای همکاری در زمینه پایانه‌های بندری و همکاری دریایی با ایران خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به برخورداری از دانش فنی بالا در زمینه‌هایی که از تخصص لازم برخوردار هستیم با ایران مشارکت داشته باشیم.

    برچسب ها