عصر خودرو

فرانسه در مقابل جنگ تجاری آمریکا کوتاه نمی‌آید

عصر بازار- وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد: فرانسه در مقابل جنگ تجاری آمریکا کوتاه نمی‌آید و هر گونه اقدام را با همکاری هم پیمانان اروپایی‌اش پاسخ خواهد داد.

فرانسه در مقابل جنگ تجاری آمریکا کوتاه نمی‌آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، برونو لمایر، وزیر اقتصاد فرانسه، اعلام کرد که این کشور در صورتی که واشنگتن بخواهد به تهدیدهای تعرفه‌گذاری بر روی کالاهای فرانسه ادامه دهد  ساکت نخواهد بود.

    لمایر گفت: ما به دنبال اجتناب از جنگ تجاری هستیم اما آماده هر گونه پاسخگویی به همراه شرکای اروپایی خودمان هم هستیم. اگر ما با تحریم‌های آمریکا مواجه شویم که از نظر ما غیر دوستانه و غیرقانونی است هر گونه پاسخ متقابلی را به آمریکا خواهیم داد.

    سال گذشته قانونگذاران فرانسوی از طرح تعرفه جدید روی تجهیزات اینترنتی حمایت کردند که این طرح اعمال تعرفه بر روی برخی شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل، اپل، فیس‌بوک و آمازون را هدف قرار داده بود.

    دولت ترامپ بارها این اقدام فرانسه را با بیان اینکه اقدام آنها تبعیضی علیه شرکت‌های آمریکایی محسوب می‌شود، محکوم کرد و قول داد که در پاسخ به این اقدامات تعرفه‌هایی را علیه کالاهای فرانسوی انجام خواهد داد.

    آمریکا ابتدا به دنبال این بود تا حساس‌ترین محصولات وارداتی از فرانسه نظیر شراب، پنیر و لوازم آرایشی را حتی تا 100 درصد تعرفه گذاری هدف قرار دهد.

    بر اساس فهرست اولیه‌ای که توسط نمایندگان تجاری در ماه دسامبر منتشر شده بود این فهرست به ارزش 2.4 میلیارد دلار شامل می‌شد. البته بعدا فرانسه این اظهارات آمریکا مبنی بر تبعیض آمیز بودن تعرفه‌گذاری فرانسه روی شرکت‌های آمریکایی را رد کرد.

    لمایر اعلام کرد که پاریس می‌تواند از تعرفه در مورد کالاهای دیجیتال عقب نشینی کند در صورتی که کشورهای OECD یا سازمان توسعه و همکاری‌ به یک تصمیم موفقیت آمیزی در این باره برسند.

    برچسب ها