عصر خودرو

هدفگذاری اعزام ۵ هزار نیروی کار به خارج از کشور تا پایان سال

عصر بازار- مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار، از هدفگذاری اعزام ۵ هزار نیروی کار جهت اشتغال در خارج از کشور برای سال آینده خبر داد.

هدفگذاری اعزام ۵ هزار نیروی کار به خارج از کشور تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمد اکبرنیا با اشاره به هدفگذاری اعزام نیروی کار به خارج از کشور، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بازار کار کشور و افراد جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، در سال آینده اعزام 5 هزار نفر نیروی کار ایرانی جهت اشتغال به خارج از کشور، هدفگذاری شده است و در دستور کار قرار داد.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 130 دفتر کاریابی خارجی، در کشور فعالیت دارند و سیاست وزارت کار این است که اعزام نیروی کار از طریق دفاتر کاریابی که مجوزهای لازم را دارند، انجام شود.

    این مقام مسئول در وزارت کار افزود: کاریابی‌های خارجی در کشورهایی که پذیرش نیروی کار دارند، فعالیت و با کشورهایی که متقاضی نیروی کار هستند، ارتباط برقرار می‌کنند.

    مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تأسیس دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف، یکی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف است و در حال حاضر 7 دفتر از طریق کاریابی‌های مجاز، تشکیل شده است.

    اکبرنیا همچنین با اشاره به صدور گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور، گفت: در سال 94 سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور، راه اندازی شده که مشکل ایرانیان شاغل در خارج جهت تمدید و یا صدور گواهینامه شغلی برطرف می‌شود.

    وی اضافه کرد: شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی - مهندسی و نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج، با ثبت نام در این سامانه می‌توانند پس از صدور گواهینامه شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت‌ها و موارد تشویقی از جمله معافیت از عوارض خروج از کشور، برخی از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

    برچسب ها