عصر خودرو

اعتراضات کارگران فرانسوی همچنان مانع ارسال سوخت از پالایشگاه توتال در فرانسه

عصر بازار- درحالی‌که کارگران فرانسوی قبلا در اعتراض به برنامه اصلاحات مستمری دولت، به توقف تولید سوخت در پالایشگاه توتال در فرانسه رای داده بودند، دیروز خواستار توقف ارسال سوخت از این پالایشگاه شدند.

اعتراضات کارگران فرانسوی همچنان مانع ارسال سوخت از پالایشگاه توتال در فرانسه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه (CGT) دیروز به تمدید توقف ارسال سوخت از پالایشگاه گرانپوئیت توتال در نزدیکی پاریس تا 6 ژانویه رای داد.

    این اقدام، بخشی‌ از اعتراضات سراسری علیه برنامه اصلاحات مستمری در فرانسه است.به گزارش فارس، کارگران این اتحادیه پیش از این به توقف تولید در این پالایشگاه رای داده بودند که تولید آن کاهش یافته بود.

    سخنگوی بخش نفت اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه گفت کارگران به توقف تولید رای ندادند اما تولید با نرخ پایین ادامه می‌یابد.

    سخنگوی توتال نتیجه رای‌گیری CGT در روز دوشنبه را تایید کرد و ادامه داد این گروه انرژی، از سایت‌ های دیگر خود برای عرضه به ایستگاه‌ های خدماتی‌ اش در پاریس استفاده خواهد داد.

    سخنگوی توتال گفت حدود 50 ایستگاه خدماتی توتال (پمپ بنزین)، صبح دوشنبه، از میان 3500 شبکه خدماتی آن در فرانسه با کمبود سوخت مواجه شدند.

    وی افزود پالایشگاه گرانپوئیت توتال  با ظرفیت تولید روزانه 102 هزار بشکه، یکی از 4 پالایشگاه نفت خام فعال توتال در فرانسه است. 3 پالایشگاه دیگر در روز دوشنبه به صورت نرمال به فعالیت خود ادامه دادند.

    به گفته توتال، مقداری سوخت از این پالایشگاه از طریق خط لوله به منظور عدم مواجه با تکمیل شدن ظرفیت ذخیره‌سازی خارج خواهد شد.

    اتحادیه‌ ها در نظر دارند که هفته آینده، زمانی‌که مذاکرات با دولت از سرگرفته می شود، اقدامات خود را شدت بخشند.

    سخنگوی CGT گفت بخش نفت اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه، یک اعتراض بزرگ را در 7 تا 10 ژانویه نظر دارد.

    دفتر ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر اعلام کرده است مذاکرات با اتحادیه‌ها در مورد اصلاحات را در 7 ژانویه ازسرمی‌گیرد. مذاکرات جداگانه‌ای با اتحادیه‌های معلمان و کارمندان بیمارستان‌ها در 13 ژانویه برگزار خواهد شد.

    به گزارش فارس، این اعتراضات از زمانی شروع شد که فرانسه در نظر دارد تا طرح اصلاحی که بر اساس آن مزایای بازنشستگی برای بخش‌‌هایی نظیر راه‌آهن حذف خواهد شد و افراد باید تا 64 سالگی کار کنند تا مستمری کامل دریافت کنند را اجرا کند.

    اقدامات صنعتی علیه اصلاحات امانول ماکرون، خدمت‌ رسانی قطارها را طی 3 هفته گذشته فلج کرده است و به درگیری میان معترضان و پلیس در پاریس منجر شده است.

    در عین حال، در بخش نفت نیز عرضه محصولات نفتی به پمپ‌ های بنزین را در بخشی از مناطق فرانسه مختل کرده اما تولید در پالایشگاه‌ ها تاکنون ادامه داشته است.

    همچنین، اتحادیه خدمه پروازی آلمان از شکست در مذاکرات خود با شرکت «لوفت ‌هانزا» در آستانه تعطیلات کریسمس خبر داد و خدمه پروازی آن تهدید به اعتصاب کردند.

    این تهدید عملی شد و خدمه شرکت هواپیمایی جرمنوینگز که زیر مجموعه لوفت هانزا در آلمان محسوب می‌ شود از دیروز رسما اعتصاب 3 روزه خود را آغاز کردند.

    وزارت انرژی و بوم شناسی فرانسه سه شنبه گذشته با هشدار به رانندگان برای عجله نکردن برای پر کردن باک‌ های خودروهای خود، اعلام کرده بود: «از این رو دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.» این وزارتخانه اعلام کرد ذخایر نفتی فرانسه در سطح خوبی است.

    برچسب ها