عصر خودرو

احتمال پیوستن ایران به بانک توسعه اوراسیا

عصر بازار- «دیمیتری پانکین» رئیس بانک توسعه اوراسیا از احتمال پیوستن ایران به این نهاد تا پایان سال جاری خبر داد.

احتمال پیوستن ایران به بانک توسعه اوراسیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «دیمیتری پانکین» رئیس بانک توسعه اوراسیا امروز(سه‌شنبه) گفت: جمهوری اسلامی ایران به احتمال زیاد تا پایان سال جاری به بانک توسعه اوراسیا خواهد پیوست.

    وی ادامه داد: بانک توسعه اوراسیا که با سرمایه گذاری به گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو این نهاد کمک می‌کند، آماده است سبد پروژه‌های خود را از 2 تا 5 میلیارد دلار افزایش دهد.

    رئیس بانک توسعه اوراسیا افزود: ایران نیز ممکن است به این بانک ملحق شود و علاوه بر آن ویتنام و هند علاقه‌مندی خود را برای پیوستن به بانک توسعه اوراسیا عنوان کرده‌اند.

    پانکین عنوان کرد: ما فقط به همکاری با کشورهای عضو بانک توسعه اوراسیا فکر نمی‌کنیم، بلکه متمایل به همکاری با کشورهای فعال در منطقه، از جمله چین، هند و ایران نیز هستیم.

    وی در ادامه افزود: ما با ایران در این راستا مذاکراتی را انجام داده‌ایم و احتمالا تا پایان سال جاری این کشور به هیئت سهامداران این بانک ملحق شود.

    بانک توسعه اوراسیا شامل کشورهای روسیه، قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان، بلاروس و قرقیزستان است.

    این بانک یک موسسه مالی بین‌المللی است که توسط روسیه و قزاقستان در ماه ژانویه سال 2006 برای ترویج توسعه اقتصاد بازار کشورهای عضو آن تاسیس شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها