عصر خودرو

بر اساس اعلام کمپانی بی‌اچ‌پی؛

تولید سنگ‌آهن باز هم افزایش می‌یابد

عصر بازار: کمپانی بی‌اچ‌پی بیلیتون یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ‌آهن در جهان اعلام کرده است در نظر دارد تولید خود را افزایش دهد؛ افزایش تولیدی که می‌تواند شرایط اضافه عرضه موجود در بازار این ماده اولیه را وخیم‌تر از گذشته کند.

تولید سنگ‌آهن باز هم افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، بی‌اچ‌پی اعلام کرده است در نظر دارد در سال مالی 2016 با افزایش 6 درصدی میزان تولید خود را به سطح 247 میلیون تن از سطح 233 میلیون تن برنامه‌ریزی شده برای سال جاری افزایش دهد. با این حساب میزان برداشت سنگ‌آهن از کل معادن غرب استرالیا به سطح 270 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

    به نظر می‌رسد با افزایش عرضه تولید‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن در کنار کاهش تقاضای چین -بزرگترین وارد‌کننده سنگ‌آهن در جهان- عدم تعادل بازار بیشتر از گذشته شود و در نتیجه فشار بیشتری به قیمت‌ها وارد آید. بی‌اچ‌پی اعلام کرده است متوسط قیمت سنگ‌آهن این گروه در 6 ماهه سال جاری 53 دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    دیوید لنوکس تحلیل‌گر موسسه Fat Prophets می‌گوید، قیمت سنگ‌آهن در حوالی 50 دلار هنوز سود خوبی برای تولید‌کنندگان بزرگ دارد، اگر چه این میزان همانند گذشته بسیار بالا نیست اما هنوز قابل قبول است و این همان نکته کلیدی است که ادامه تولید را تشویق می‌کند.

    بر اساس پیش‌بینی مورگان استنلی اضافه عرضه سنگ‌آهن در بازارهای جهانی از سطح 58.1 میلیون تن فعلی به سطح 83.2 میلیون تن در سال 2020 خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود کل حجم بازار بین‌المللی سنگ‌آهن تا پایان سال 2015 به سطح 1.4 میلیارد تن برسد.

    سنگ‌آهن برای تحویل فوری در بندر کینگ‌دائو ، دیروز سه‌شنبه در سطح 52.10 دلار در هر تن معامله شد.

    برچسب ها