عصر خودرو

دوشنبه ۵ بهمن؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۱۱.۰۵ در بازار برق بورس انرژی ۸۳۵ مگاوات برق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، از شیب نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز کاسته شد و با 0.4 درصد کاهش مواجه شد.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ شیب روند نزولی قیمت در انتهای دوره با کاهش مواجه شده و در محدوده 335,000 ریال قرار گرفته است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات در چند دقیقه پایانی به انجام رسید و مقاومت خریداران در مقابل افزایش قیمت منجر به کاهش قیمت از سوی نیروگاه‌ها شد. نکته قابل توجه در بازار امروز، انجام همه معاملات بر روی قیمت 335,000 ریال بود.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941117 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941117 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در ابتدای دوره قیمت روندی نسبتاً با ثبات در محدوده 344,000 ریال داشته که در انتهای دوره شیب نزولی به خود گرفته و تا محدوده 339,000 ریال نزول کرده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی نزولی بوده که در انتهای دوره در محدوده 361,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 391 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29.10.1394 با 110 مگاوات می‌باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها