عصر خودرو

پرداخت سنوات کارگران علی الحساب شد

عصر بازار- مطابق رای جدید دیوان عدالت اداری در خصوص علی الحساب شدن سنوات ها، از این پس پرداخت سنوات ها در پایان هر سال به صورت علی الحساب بوده و کارفرما موظف است در پایان همکاری بر اساس آخرین حقوق سنوات را به کارگر پرداخت کند.

پرداخت سنوات کارگران علی الحساب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم،  چندهفته گذشته  هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص علی الحساب شدن سنوات هایی که در پایان سال پرداخت می شوند ، رای صادرکرد.

    در متن این رأی آمده است:بر اساس رای مورخ 19 آذرماه 1398 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ، در قرارداد های مدت موقت (قراردادهای یکساله)نیز ( مانند قرارداد های دائم ) پرداخت سنوات که در پایان هر سال پرداخت می گردد، علی الحساب تلقی شده و می بایستی در زمان قطع همکاری با کارگر ، براساس آخرین حقوق به کارگر پرداخت گردد.

    * سنوات ها باید پایان خدمت پرداخت شود

    علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کاربا اشاره اینکه رأی  دیوان عدالت اداری به مثابه قانون است گفت: سنوات باید هنگام قطع همکاری پرداخت شود، برای کارگران رسمی پایان کار هنگام بازنشستگی است، اگر در وسط کار کارفرمایی سنوات را پرداخت کرد،انگار به صورت علی الحساب پرداخت کرده است. در گذشته این برای کارگران قراردادی محاسبه نمی شد.

    خدایی بیان کرد: با رأی جدید دیوان، اگر در کارگاهی کارفرما سال به سال با کارگران خود قرار داد منعقد می کند و پایان هر سال سنوات را پرداخت می کند، اگر بعد از به طور مثال 10سال بخواهد ازمجموعه قطع همکاری کند کارفرما موظف است ، علاوه بر سنوات سال دهم، ما به تفاوت 10سال گذشته را نیز پرداخت کند. چرا که دیوان عدالت اداری، پایان همکاری کارگران را زمانی تلقی می کند که با مجموعه قطع همکاری کرده است، درگذشته پایان همکاری با پایان قرارداد یک ساله تلقی می شد، اما با رأی جدید پایان همکاری کارگران زمانی تلقی می شود که با مجموعه قطع همکاری کرده باشد.

    برچسب ها